משבר בין ליברמן ל'הליכוד': "החרדים שיכורי כח"

ב'ישראל ביתנו' סיפרו הבוקר כי לא נקבעה פגישת משא ומתן נוספת איתם, מאז הפגישה בפסח. ח"כ פורר מנהל המו"מ מול 'הליכוד': "אנחנו בעד ממשלה ימנית לאומית, אבל לא בעד ממשלה שתקדם מדינת הלכה"

קואליציה במשבר עוד בטרם הוקמה: בכירים בישראל ביתנו סיפרו הבוקר על אווירת משבר בשיחות הקואליציוניות מול הליכוד. כך דיווח הבוקר העיתונאי זאב קם ברשת ב'. "זה נראה שהחרדים שיכורי כוח. אם הם חושבים שהם יכולים לבקש הכל אז שיהיה להם בהצלחה. זה לא יהיה איתנו", אמרו הבכירים במפלגה.

לדבריהם, עדיין לא נקבעה פגישת משא ומתן נוספת איתם מאז הפגישה הראשונה, שנערכה בחול המועד פסח, ונכון לעכשיו אין כלל התחלה של פתרון בסוגיות שבמחלוקת מול המפלגות החרדיות. "אין לנו מנדט לשנות סדרי עולם, אבל כן למנוע את מכירת החיסול הזו", אמרו ב'ישראל ביתנו'.

הבכירים הוסיפו כי הם אינם אופטימיים: "אנחנו אמנם רוצים ממשלה ימנית לאומית אבל לא כזו שתהפוך את ישראל למדינת הלכה. אנחנו לא מוכנים להיות עלה התאנה בממשלה. הליכוד פשוט מתעלם מהבעיה הזו. אנחנו לא רואים איך מרבעים את המעגל הזה. לפי רשימת הדרישות של החרדים זה נראה שהם יצטרכו לנהל את זה לבד ולהסתדר בלעדינו".

חבר הכנסת עודד פורר, שאחראי על המשא ומתן הקואליציוני מטעם ישראל ביתנו, אמר הבוקר ברשת ב': "אנחנו אמרנו לאורך כל הדרך שאנחנו בעד ממשלה ימנית לאומית, אבל אנחנו לא בעד ממשלה שתקדם מדינת הלכה. מבחינתנו אין בעיה לסגור מוקדם, אנחנו לא מושכים את זה בצורה מכוונת.

"מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, היא לא מדינת הלכה. כשמדברים על ממשלה ציונית, מדברים על ממשלה ימנית לאומית ציונית. אם מדברים על ממשלה שתתחיל לקדם פה חקיקה דתית ללא הרף, אני רואה את רשימת הדרישות של הסיעות החרדיות ואני אומר לעצמי כנראה מישהו פה התבלבל", אמר פורר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *