משה בר סימן טוב מספר לראשונה על אשתו הדתייה

משה בר סימן טוב, כלכלן ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, ושלמה קליש, מבכירי תעשיית ההיי-טק בישראל, נפגשים לשיחה אישית על פרשת ויגש, ועל החיים כחילוני לצד אשתו הדתייה אפרת גבעתי

משה בר סימן טוב, כלכלן ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, ושלמה קליש, מבכירי תעשיית ההיי-טק בישראל, נפגשים לשיחה אישית על פרשת ויגש, ועל החיים כחילוני לצד אשתו הדתייה אפרת גבעתי.

בתוכנית בכאן מורשת סיפר כי הוא חבר בקהילה אורתודוקסית ירושלמית ואת ילדיו בר סימן טוב שולח לחינוך הממלכתי דתי. "גדלתי בילדות ביהוד וחולון", סיפר. "לאבא שלי נורא הפריע שגדלנו בחברה מעורבת בציונות הדתית. ואז עברנו לחשמונאים שבאמת היה יישוב דתי".

הוא ממשיך ומספר: "פחות או יותר סביב סוף התיכון-תחילת הצבא השיח שלי עם הדת נהיה יותר מורכב, ובאמת סביב הצבא כבר הלכתי פחות או יותר בלי כיפה. בצבא כבר הורדתי אותה לגמרי. אבל אף פעם לא עשיתי את זה מתוך איזשהו כעס ולא מתוך אנטי לדת, אלא באמת הרגשתי שאני מאוד שמח שיש לי את כל המטען הזה שגדלתי איתו של החברה הדתית והטקסטים היהודים, אבל הרגשתי שהדבר הזה לא בשבילי".

"הסגירת מעגל זה שהתחתנתי עם אפרת, שהייתה איתי אפילו בבית ספר בכיתות ז'-ח' ואחר כך בעוד כמה תחנות בחיי, שהיא דתייה עד היום וגם הילדים שלנו גדלים כדתיים", הוא מתאר. "אז מבחינתי זה גם איזשהו סגירת מעגל או המשך המעגל הזה עם הדת".

על הקושי לגדל ילדים בסיטואציה שבה האמא דתיה והאב חילוני אמר "הם נולדו לזה. הם גדלים בחינוך דתי, הם הולכים לבתי ספר ממלכתיים דתיים. הם חיים את המורכבות הזאת. אנחנו חיים באיזושהי בועה כזאת בירושלים. אני חושב שלמעלה מ-90% מהשכונה שלנו הם דתיים, אבל עם תפיסות מאוד ליברליות ומאוד מאפשרות ואני חושב שהם יודעים שזאת המורכבות של הבית שלנו והם חיים עם זה בשלום אני חושב".

"אנחנו מקיימים אורח חיים דתי", הוסיף. "אנחנו שומרים על כשרות. יש בשבת פלטה ומיחם. אני עושה קידוש. גם אשתי עושה קידוש לפעמים. אנחנו בקהילת 'קשת' בירושלים, שזאת קהילה אורתודוקסית, אבל הנשים גם לוקחות חלק בתפילה ואפילו קוראות בתורה. הבת שלי, כשהיה לה בת מצווה לפני שנה וחצי, היא קראה חלק מהפרשה".

"אני באופן אישי לא דתי, אבל אני לא נוסע בשבת, אני לא מחלל שבת בפומבי. אני חושב שלא הייתי יכול להתחתן עם אדם שאין לו את המטען והרקע הזה. בזהות שלי יש עמוק מאוד את היהדות, והאופי שלי יש בו המון אלמנטים דתיים ולכן אני חושב שזה לא יכול היה לעבוד אחרת", מסכם משה בר סימן טוב.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *