משך מאות אלפי שקלים מכספי הביטוח הלאומי של אמו המנוחה

בתום חקירה משותפת של הביטוח הלאומי עם משטרת ישראל נעצר חשוד שמשך מאות אלפי שקלים במשך שנים, השייכים לאמו המנוחה

המשטרה פתחה בחקירה סמויה לפני כחודש לאחר שהביטוח הלאומי הציג ליחידה לחקירת הונאה של הביטוח הלאומי, מידע נגד תושב טירת כרמל, שעפ"י החשד משך במשך שנים רבות קצבה ששולמה לאמו המנוחה, על ידי המוסד לביטוח לאומי.

מהחקירה עולה כי החשוד, תושב טירת כרמל בן 58, משך באמצעות מכשיר הבנקט של אמו המנוחה, שנפטרה כבר בשנת 2017, כספים שהועברו לחשבונה מהמוסד לביטוח לאומי, כאשר סך הכספים שמשך החשוד מסתכם בכ- 730,000 ש"ח.

בתוך כך, כאמור, בתום ביצוע חקירה סמויה שכללה גביית עדויות רבות, סריקת מצלמות ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, עצרו בסוף השבוע שוטרי תחנת טירת כרמל, את החשוד לחקירה בתחנת המשטרה בעיר, שעה שמשך את הקצבה החודשית ממכשיר בנקט ותפסו את הכסף ברשותו. החשוד שוחרר בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת.

מאיר שפיגלר, מנכל הביטוח הלאומי: ״הביטוח הלאומי נושא באחריות לכספי הציבור ומתייחס אליהם בזהירות יתרה וביראת קודש. ככלל, רובו של הציבור הוא ישר ונורמטיבי, שפונה לקבלת הזכויות הסוציאליות שמגיעות לו בדין בהתאם לעמידה בתנאי הסף. עם זאת, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, שמנסה את כוחו בדרכים עקלקלות להונות את הביטוח הלאומי. כדי לעקור את התופעות האלה מן השורש מופעל מערך ארצי של פיקוח ובקרה הכולל הצלבות נתונים, עבודת שטח ומודיעין. אנחנו נוקטים בכל האמצעים ונעזרים בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לייצר הרתעה ולמזער ככל הניתן את התופעות הללו שפוגעות באינטרס של כלל הציבור במדינת ישראל״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *