משנה גישה? צפו: נפתלי בנט על הרפורמים "צריך לחבק את כולם"

ח"כ נפתלי בנט ל'וועידת מקור ראשון ליהדות התפוצות' "מבלי לשנות את ההלכה, צריך לשוחח עם כל יהודי, לחבק את כולם". עוד הוסיף "ראש ממשלת ישראל אמור להיות מנהיג היהודים בעולם" וסיכם כי "ממשלת ישראל חייבת לסמן יעד, חצי מיליון עולים בתוך שמונה שנים".

שר הבטחון ושר התפוצות לשעבר יו"ר ימינה נפתלי בנט שוחח עם אביטל אינדיג במסגרת וועידת התפוצות של עיתון מקור ראשון. במהלך דבריו התייחס לביקורת הנשמעת על השיח עם היהדות הרפורמית ואמר כי "צריכים לזכור שכולם אחים ואחיות שלנו בלי קשר לתפיסותיהם, אני לא אומר שצריך לשנות את ההלכה כדי למצוא חן מישהו אבל בוודאי צריך לשוחח עם כל יהודי. אני חושב שיש איזה פחד, חשש מאוד גדול שנשנה את השולחן ערוך, ולא זה השיח, אנחנו צריכים לחבק את כולם."

בנט קרא למדינה לעשות יותר למען יהדות התפוצות על רקע התפרצות נגיף הקורונה "ישראל חייבת מייד להתרומם לאתגר הזה ולהפוך למרכז ידע סיוע לאחינו בכל העולם בכל הממדים, כל מה שאנחנו יכולים, אנחנו צריכים לעזור ליהודים.".


לתפיסתו ציין לראש הממשלה בישראל שני תפקידים "אם אני מסתכל על מה זה ראש ממשלת ישראל בעיני הוא נושא שני כובעים הוא ראש ממשלת ישראל על כל אזרחיה יהודים ערבים אבל הוא גם אמור להיות מנהיג היהודים בעולם. מדינת ישראל היא גם של אזרחיה והיא גם של כלל יהדות העולם."

בסיום קרא בנט לממשלה לפעול כדי להעלות לישראל לכל הפחות חצי מליון עולים כבר בשמונה השנים הקרובות "לו אני ראש ממשלה אני מסמן יעד שתוך שמונה שני אנחנו קולטים חצי מיליון יהודים, מביאים חצי מיליון יהודים מהעולם. ממשלת ישראל חייבת לסמן יעד תוך שמונה שנים להעלות חצי מיליון מארה"ב מצרפת, מאירופה מדרום אמריקה ויבואו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *