משפחת "הקבלן" מתנגדת לשינוי שם הרחוב להרב עובדיה יוסף

לפני כמה שבועות הודיעה ועדת השמות של עיריית ירושלים כי היא תבחן את הנצחת מר"ן ברחוב בו הוא גר, ותשנה את שם רחוב הקבלן לרחוב הרב עובדיה יוסף, אך משפחתו של הקבלן מתנגדת לשינוי השם.

לפני כמה שבועות הודיעה ועדת השמות של עיריית ירושלים כי היא תבחן את הנצחת מר"ן ברחוב בו הוא גר, ותשנה את שם רחוב הקבלן לרחוב הרב עובדיה יוסף, אך משפחתו של הקבלן מתנגדת לשינוי השם.

רחוב הקבלן נקרא על שם יצחק עבוד לוי, שהלך לעולמו ב־1981, בעל חברת בנייה שהתמחתה בציפוי של מבנים באבן הירושלמית המפורסמת. הוא בנה בניינים רבים בשכונות ירושלמיות, בין היתר -בתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם, האמפיתיאטרון של האוניברסיטה העברית בהר הצופים וחלקים מרחבת הכותל והכנסת.

"סבא שלי היה מבוני ירושלים. איש צנוע שעבד קשה מאוד כל חייו יחד עם בניו ובנה בניינים ושכונות בעיר", סיפרה נכדתו, יפעת לוי לוינט. "נודע לנו על הכוונה להחליף את שם הרחוב במקרה, בלי שאף אחד בעירייה עידכן אותנו. מפריע לי שעסקנים של ש"ס פנו לעירייה וביצעו מחטף כדי להחליף את שם הרחוב".

"יש לנו כבוד לרב עובדיה יוסף, אבל לא על חשבון סבא שלי. לא נראה לי שהרב עובדיה יוסף היה רוצה שייקחו את הכבוד שנתנו לאדם על מפעל חיים". בתשובה לשאלה האם הם יהיו מוכנים להנציח את הסב ברחוב אחר עונה לוי: "זה רחוב מפורסם, אנשים מכירים את הרחוב וכבר שלושים שנה הוא מפורסם וידוע, לומר שייתנו לנו במקום אחר זה עלבון ובושה. איזה מין דבר זה שהולכים ומוחקים בן אדם ואף אחד לא מיידע אותנו? זה צורם, גם המעשה עצמו וגם הדרך".

מעיריית ירושלים נמסר: "שינוי שם הרחוב טופל על פי הנוהל העירוני, ובכלל זה ניסיונות חוזרים ונשנים לאיתור מקיף ומאמץ כן לאיתור מגישי הבקשה המקורית. למרות זאת לא אותרו מגישי הבקשה לקריאת שם הרחוב על שם הקבלן.

"על פי המקובל, עם קבלת ההחלטה בוועדת השמות, היא פורסמה בכל אמצעי התקשורת, ובכלל זה בעיתונות הארצית והמקומית, בתקשורת החרדית, באתר העירייה, בשלטים לאורך הרחוב, בתיבות הדואר של תושבי הרחוב, וכן במינהל הקהילתי בהר נוף. זאת כדי לאפשר ערעור על ההחלטה. עם תום המועד לקבלת ההתנגדויות הן תיבחנה, אם יוגשו כנדרש, על ידי ועדת השמות העירונית ותתקבל החלטה בנושא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *