משרדי והמשפטים האוצר מנעו ממשרד הפנים להפחית את תשלומי הארנונה

משרד האוצר, בגיבוי משרד המשפטים מנע ממשרד הפנים לאפשר לרשויות חזקות להפחית את תשלומי הארנונה למגורים ועסקים.
על פי לוחות הזמנים הקבועים בחוק, יום ו' הקרוב, 21 ביוני, הינו היום האחרון שבו ניתן לפרסם את ההצעות שיובאו להחלטת מליאות הרשויות המקומיות, לשינויים בצו המיסים 2020 ובתנאי שהמליאה תאשר את החלטה לא יאוחר מה- 1 ביולי.

שר הפנים, אריה דרעי, בקש לפעול בכפוף ללוח הזמנים ולאפשר לרשויות להפחית את הארנונה על כלל הנכסים למגורים ולעסקים. זאת, כדי לאפשר מתן מענה להעלאת תשלומי הארנונה על רקע שיעור העדכון לשנת 2020 העומד על 2.58%.

במסגרת זאת, הציע שר הפנים דרעי, להרחיב את רשימת הרשויות אשר יוכלו להפחית את שיעור הארנונה עד גובה שיעור העדכון האוטומטי העומד על 2.58%- מרשימה של 29 רשויות איתנות לרשימה של 80 רשויות מבוססות כלכלית. על פי הצעת שר הפנים דרעי, הפחתת תשלומי הארנונה תתאפשר בתנאי שאותן רשויות איתנות יצביעו על המקור התקציבי שיממן את ההפחתה המבוקשת.

על רקע התנגדות גורמי המקצוע במשרד האוצר ובהמשך להנחיה שניתנה על ידי משרד המשפטים שקבלה את עמדתם, נקבע כי שר הפנים ושר האוצר מנועים מלבצע צעדים אלו בשל תקופת הבחירות.

שר הפנים, אריה דרעי: ״צר לי שזו ההחלטה שהתקבלה. עמדתי היא שנכון להעניק לרשויות מבוססות כלכלית את האפשרות להפחית את תשלומי הארנונה למגורים ולעסקים, ובתנאי שהן יוכיחו לנו שיש להן מקורות תקציביים לכך. הוחמצה הזדמנות לצעד נוסף במאבק נגד יוקר המחיה בישראל״.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יימח שם עדת הסכינאים המארוקאקים, הסרטן העולמי

    כל מה שמכלוף נוגע – שם גנבות ושקרים
    יימח שם הגנב שנחשד במעורבות ברצח ניצולת שואה

    מכלוף נוכל ושקרן. העלה באחוזים שלמים את הארנונה, ומנבה להוריד כמה שקלים בשקר. |
    הגב