משרד האנרגיה מחבר את הגליל לגז טבעי

משרד האנרגיה הודיע על הזוכים במכרז בפעימה השנייה של תכנית ההאצה לחיבור צרכנים לגז הטבעי, בהיקף של 84 מיליון ש"ח. התוכנית הכוללת, בשיתוף משרד האוצר, הינה בהיקף של כ-600 מיליון ₪ והיא צפויה לחבר מעל ל-250 מפעלים נוספים לרשת החלוקה. הפעימה הראשונה של תכנית ההאצה, עמדה על סכום של כ-200 מיליון ש"ח. הפעימה הבאה צפויה להתפרסם בחודש הקרוב.

6 חברות החלוקה יהיו זכאיות לקבל במסגרת פעימה זו כ-84 מיליון ש"ח בהתאם להתקדמות הפרויקטים, כאשר חלק מהסכום מוגדר כבונוס והוא יוענק לחברה בעת השלמת כל הקווים ברשימה. צעדים רגולטוריים יינקטו כנגד חברות שלא יעמדו בלוחות הזמנים המחייבים. באמצעות מענק זה, יוכלו החברות לקדם הקמה של כ-15 מקטעים באורך כולל של כ-124 ק"מ. בנוסף, מענק של מיליון ש"ח יינתן להקמת תחנת הפחתת לחץ (PRMS), מה שיפחית את עלות חיבור הצרכנים לרשת החלוקה וישפר את יתירות המערכת.

במסגרת פעימה זו, קיבלה חברת מרימון גז טבעי צפון בע"מ סכום של כ-29 מיליון ש"ח עבור הקמת 4 מקטעים באורך של כ-45 ק"מ באזור הגליל העליון. פריסה זו תאפשר חיבור צרכנים ומפעלים חדשים בקרבת הרשויות חצור הגלילית, כרמיאל וצפת, שעד כה הגז הטבעי טרם הגיע אליהם. הטופוגרפיה ההררית באזור הצפון מקשה על פריסה של תשתיות, ומשרד האנרגיה משקיע משאבים וכסף על מנת לצלוח אתגרים אלה ולהביא את הגז הטבעי לכל הארץ. מהלך זה, מהווה את המשך חיבור אזור הצפון לאחר שבמסגרת הפעימה הקודמת קודם תכנון תוואי שיגיע עד אזור צומת קדרים. הדגש על הפריסה בצפון מתאפשר לאחר פריסתה של רשת החלוקה באזור הנגב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *