משרד הבריאות מזהיר מפני הכנת מזון לתינוקות בברי המים

בעקבות אשפוזו של ילד ביחידה לטיפול נמרץ, לכאורה, עקב הכנה לא נכונה של תרכובת מזון לתינוקות באמצעות מכשיר בר מים לתינוקות להכנת תמ"ל וכן בעקבות דיווחים מהשטח על תופעות של חוסר עליה במשקל בתינוקות שהוזנו בפורמולות שהוכנו במכשירים אלה מודיעות המחלקה לאם לילד ולמתבגר והוועדה לבדיקת הטעייה בפרסום במשרד הבריאות שורה של המלצות חדשות

בעקבות אשפוזו של ילד ביחידה לטיפול נמרץ, לכאורה, עקב הכנה לא נכונה של תרכובת מזון לתינוקות באמצעות מכשיר בר מים לתינוקות להכנת תמ"ל וכן בעקבות דיווחים מהשטח על תופעות של חוסר עליה במשקל בתינוקות שהוזנו בפורמולות שהוכנו במכשירים אלה מודיעות המחלקה לאם לילד ולמתבגר והוועדה לבדיקת הטעייה בפרסום במשרד הבריאות שורה של המלצות חדשות.

במשרד הבריאות מבהירים כי חלב אם הינו המזון המתאים ביותר לתינוקות. ארוחת הנקה מספקת את כל צרכיו התזונתיים של התינוק ואין צורך להשלימה בדבר. תוספת של תמ"ל לארוחת הנקה עלולה לגרום להפחתה בייצור חלב האם, להזנת יתר ולהשמנה.

במידה ובחרתם להשתמש בתרכובת מזון לתינוקות, הכנת התרכובות חייבת להיעשות בהתאם להוראות יצרן התרכובת ובמהילה מדויקת של התרכובת. הכנת תמהיל התרכובת באופן שאינו תואם את ההנחיות עלולה לסכן את ילדכם. מהילת יתר פוגעת בערך התזונתי כך שהתינוק לא מקבל את כל צרכיו. מהילה לא מספקת יכולה לשבש את איזון המלחים בדמו ולסכן את חיי התינוק. לפיכך ישנה חשיבות רבה:

• לבדוק את הוראות היצרן על גבי הקופסה של התמ"ל.
• בכל מקרה בו מחליפים תמ"ל יש לבדוק את ההנחיות הספציפיות לאותו סוג תמ"ל.
• יש להשתמש בכף המדידה שבקופסה ולא להחליפה בכף מדידה אחרת.

בנוסף, תמ"ל יכול להיות מצע פורה לחיידקים ולכן חשוב להכינו בתנאי תברואה נכונים כפי שמפורט באתר משרד הבריאות: https://www.health.gov.il/PublicationsFiles/Tamal_brochure.pdf

מכשירים להכנת תמ"ל ערבוב וחימום:

ב. המכשירים להכנת תמ"ל לתינוקות אינם בפיקוח של משרד הבריאות או גורם בינלאומי אחר. מבירור מול ה FDA ומכון התקנים עולה כי אישורם מתייחס לחומרים מהם נוצר המכשיר ותקינות מערכת מחשמל ולא לאופן בו הוא פועל, בטיחותו ויעילותו בהכנת הפורמולה. יש כמה סיבות לחשוש לאופן ההפעלה של המכשירים:
• המים במכשיר להכנת תמ"ל יכולים שלא להגיע לטמפרטורת רתיחה.
• המים במכשיר עומדים ועלולים להוות מקור לגדילה של עובש וחיידקים.
• יתכנו זמנים בהם המכשיר אינו פועל כיאות כך שמהילת תרכובת הפורמולה לא מתבצעת בהתאם להוראות יצרן התמ"ל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *