מתווה הגיור עבר: יסדיר את הגיורים הרפורמים

ח״כ פרוש על אישור מתווה הגיור: ״קביעת חוק אם זה עפ"י ההלכה, יכול להיעשות רק ע"י רבנים מוסמכים ועל אחת כמה, חוק חדש של גיור. לצערנו ולבושתנו, קולות הצהלה על החוק, נשמעות ממקהלת הרפורמים והליברלים, ולכן החרדים לדבר ה' אינם שותפים לזה״

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב (העבודה), מברך על אישור הצעת חוק מערך הגיור בועדת השרים לענייני חקיקה, זאת לאחר שהתקבלה דרישתו שנוסח החוק יבהיר כי ישמר המעמד המשפטי הקיים של הגיורים הרפורמים והקונסרבטיבים בישראל, וכי החוק מסדיר אך ורק את אופן ביצוע הגיורים האורתודוכסים בישראל."

"אנו תומכים בכל מהלך שיאפשר הרחבה של אופציות הגיור האורתודוכסי בישראל, לנוכח ההתנהלות הקיצונית והאטומה של הממסד הרבני עד כה בנושא החשוב הזה. החוק שאושר בוועדת השרים כולל סעיף השומר באופן מפורש על ההכרה בגיורים הלא אורתודוכסים כפי שנקבע בפסיקות בג"ץ השונות בסוגיית 'מי הוא יהודי'. גם בהמשך תהליך החקיקה נעמוד על כך שהחוק לא יפגע בהכרה זו, המשקפת את העובדה שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי כולו, על מגוון זרמיו וקהילותיו".

"חשוב לזכור כי כבר היום מאות רבות של אזרחים ותושבים ישראלים מתגיירים מדי שנה בבתי הדין של התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית, ואלפי גרי-צדק רפורמים וקונסרבטיבים מהתפוצות עלו לישראל. מציאות מבורכת זו תישמר לחלוטין ואנו נפעל להרחיב אותה ולחזק אותה, בצד התמיכה בהרחבת אפשרויות הגיור האורתודוכסי במדינת ישראל".

ח"כ יעקב אשר בתגובה לאישור חוק הרס הגיור בוועדת שרים לחקיקה: "החוק מנסה להפוך את היהדות למועדון חברים פתוח לכל דכפין שבו כל המרבה לגייר הרי זה משובח, ובכך פותח תחרות מסוכנת בין "רבנים" מטעם שיגיירו גויים בסיטונאות כדי למצוא חן בעיני פולטיקאים מסוימים. חורבן הרבנות הראשית ומוסד הגיור הממלכתי יהיו חרותים לדיראון עולם על השר כהנא וחבר מרעיו ממפלגת ימינה".

אורן הניג, מנכ״ל מרכז ליב״ה על אישור ועדת השרים לחקיקה את חוק הגיור של השר כהנא: ״השינויים הקוסמטיים שנעשו בחוק הגיור, לא משנים את העובדה שהסיבה היחידה שהשר כהנא מעוניין לאפשר לרבני ערים לגייר היא כדי שהרב דוד סתיו ובית דין ׳גיור כהלכה׳ שנתמכים על ידי עמותות שתומכות ברפורמים יוכלו לגייר בסיטונאות. חייבים לעצור את הטירוף הזה שיביא להתבוללות ושואה רוחנית על עם ישראל. העובדה שהראביי הרפורמי ח״כ גלעד קריב מברך את החוק – אומרת הכל״.

ח״כ פרוש על אישור מתווה הגיור: ״קביעת חוק אם זה עפ"י ההלכה, יכול להיעשות רק ע"י רבנים מוסמכים ועל אחת כמה, חוק חדש של גיור. לצערנו ולבושתנו, קולות הצהלה על החוק, נשמעות ממקהלת הרפורמים והליברלים, ולכן החרדים לדבר ה' אינם שותפים לזה״.

חה"כ יעקב ליצמן על חוק הגיור: "הממשלה הרפורמית של בנט, כהנא, ליברמן, לפיד, קריב וסער, נקטה היום צעד מסוכן נוסף ופוגעני, המסכן את הזהות היהודית במדינת ישראל. מדובר בחוק גיור פסול, המעודד התבוללות ומנוגד להלכה, ולעמדת הרבנות הראשית. שומרי המצוות יידרשו להתארגן להקמת מערך ספרי יוחסין אלטרנטיבי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *