מתוך הכלא: הרוצח יגאל עמיר בוחש בבחירות

רוצחו של רה"מ לשעבר יצחק רבין, פנה לגורמים בתקשורת ובפוליטיקה בניסיון לגייסם לסייע למפלגה חדשה שהקים שמטרתה לשחררו מהכלא

הרוצח יגאל עמיר, שרצח את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, פנה לגורמים בתקשורת ובפוליטיקה בניסיון לגייסם לסיוע למפלגה חדשה ששמה לה למטרה לשחררו מהכלא.

בין היתר, שוחח עמיר עם עופר גולן, מפעיליה המובילים של עוצמה יהודית. "דיברתי איתו כמה פעמים", סיפר גולן למערכת "הצינור". "אני תומך במאבק שלהם. אני חושב ש-24 שנים בבידוד יושב אדם חף מפשע, צריך לקיים משפט חוזר".

לפני כשבועיים קיבל יואב אליאסי, המכונה "הצל", שיחה מאגף הבידוד בכלא רימונים. מצדו השני של הקו פנה אליו יגאל עמיר שניסה לשכנעו לפרסם פוסטים בעד שחרורו כדי להפיץ את מסרי המפלגה החדשה.

"הבנתי שיש לך אתר של מאות אלפי עוקבים", אמר עמיר לצל. "במגזר הרוסי קמה תנועה שרוצה לשחרר אותי. יש שם 600 חבר'ה, פנסיונרים, אקדמאים. עכשיו הם רוצים להקים מפלגה שתרוץ בבחירות הקרובות במטרה לשחרר אותי. אחת המטרות היא גם לשנות את מפת התקשורת בארץ, שהיא כולה ביד השמאל".

אליאסי השיב לעמיר כי אינו מעוניין לפתח איתו שיח. "חשבתי שאולי עובדים עליי וגם בגלל שהייתי בשוק שהוא ואני בעלי אידיאולוגיה זהה, זה פשוט לא ייאמן", אמר אליאסי. "אני אף פעם לא מגמגם – הפעם גמגמתי. באיזה עולם אני והוא באותו הצד? אדם שהואשם ברצח ראש ממשלה בישראל. רצח רבין הוריד אותנו לברכיים וקרע אותנו לגזרים. זהו פצע בלתי ניתן לאיחוי ולעולם אני והוא לא נהייה באותו הצד הפוליטי".

"מחריד לגלות שרוצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל מנהל לו בנחת מתאו שיחות בניסיון להקים מפלגה הזויה, שתקדם את שחרורו מהכלא", אמרה רויטל סויד, ראשת צוות תגובות מפלגת העבודה.

"יגאל עמיר צריך להירקב בכלא עד יומו האחרון כראוי למי שניסה להתנקש בדמוקרטיה היְשראלית. בלתי נתפס שצריך עדיין לומר זאת בכלל. העבודה-גשר תובעים ממ"מ נציב שירות בתי הסוהר לבדוק עוד הבוקר כיצד מתאפשר מצב שהרוצח הנתעב יכול לקיים באין מפריע מגעים פוליטיים מאחורי הסורגים, ולהורות על נקיטת כל האמצעים שימנעו זאת מעתה והלאה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. למה ככה

    אני לא בעד הרצח חס וחלילה, אבל למה הוא צריך לקבל מאסר עד יומו האחרון.. יש מחבלים שרוצחים חיילים ילדים אונסים ורוצחים ועדיין מקבלים רק 25 שנה, הדם של רהמ יותר יקר מדם חיילים וילדים ואזרחים??? לדעתי צריך קצת יותר התחשבות. במיוחד שזה נראה בסרטונים מבויים

    מה גרוע עד כדי כך |
    הגב