מתוך הקבינט: בנט מוטרד שהאומיקרון פוגע בילדים

ראש הממשלה בנט אמר היום בשיחה סגורה כי הוא "מעדיף להתמודד עכשיו עם הביקורת (כשהוא מכווין לשר הבריאות הורוביץ) מאשר לחכות שהמדינה תוצף באומיקרון ויהיה צורך להגיע לסגר".

עימות התפתח הלילה בישיבת הקבינט בין ראש הממשלה לשר הבריאות סביב הצעדים למניעת התפשטות זן האומיקרון, ראש הממשלה בנט אמר היום בשיחה סגורה כי הוא "מעדיף להתמודד עכשיו עם הביקורת (כשהוא מכווין לשר הבריאות הורוביץ) מאשר לחכות שהמדינה תוצף באומיקרון ויהיה צורך להגיע לסגר". בדיון בנושא הכיתה הירוקה, בהשתתפות ראש הממשלה, שרת החינוך ושר הבריאות הוחלט להמשיך במודל הכיתה הירוקה תוך כדי השינויים הבאים: לא יחול על כיתה שבה התגלו שני תלמידים מאומתים, ולא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד לאומיקרון .

העיתונאי מתן חודרוב דיווח כי מה שמטריד את בנט אלו נתונים שהוצגו לו על כך שהאומיקרון פוגע בילדים ובנוסף קצב ההכפלה של הזן עומד על כל 3 ימים, בנט יהיה מוכן לוותר על הגבלת יציאה על הלא מחוסנים מהארץ אם יוצגו צעדים אחרים שיעודדו התחסנות של בין 50,000 ל-80,000 מנות חדשות ביום מתוך אותם ישראליים שטרם חוסנו בכלל.

היום נודע כי מספר הנדבקים היומי בדרום אפריקה כבר זינק ל-25 אלף בני אדם.

וזה כבר העימות בין ראש הממשלה לשר הבריאות בעניין החיסון בכפייה:

הורוביץ: יש זכויות פרט וצריך לשמור עליהם.

בנט: כולנו חרדים לזכויות הפרט ואנחנו מנסים להימנע מפגיעה גדולה יותר בהן. הפגיעה הגדולה זה סגר – זה פוגע בזכויות, בעסקים, בלימודים, בהכל.

הורוביץ: זה לא רק זכויות הפרט זה עוד דברים, אתה כל הזמן רוצה לסגור.

בנט: זה לא מקובל עליי האמירות האלה וזה לא נכון. בגל הדלתא אתה זה שרצית לסגור אני התנגדתי. אני מהסה למנוע מאיתנו את מה שקורה בעולם עם התחלואה. יש מדינות בעולם שעשו כבר סגר על הלא מחוסנים. אני רוצה לשמוע את העמדות של כולם ללא פחד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *