מתי ישולם המענק המובטח לחג עבור הילדים?

62 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, ללא מתנגדים

לאחר שנתניהו הבטיח מענק מיוחד לכל משפחה לחג הפסח בסך 500 שלק לילד רק אמש אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: משק המדינה ובו הגדלת תקציב המדינה המאפשר מתן מענק של 500 שקלים עבור כל כל ילד במשפחה, עד לילד הרביעי כולל. 62 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, ללא מתנגדים.

למענק לילדים התווסף גם מענק מיוחד עבור קשישים. כל קשיש יקבל תוספת של 500 שקלים לקצבה. כמו כן, בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להוסיף את אוכלוסיית הנכים למקבלי המענקים המיוחדים בסך 500 שקלים.

כל זאת מתרחש לאחר מאבק עיקש של ח״כ שמולי – אשר דרש להגדיל את המענקים המיוחדים ב-450 שקל נוספים לכ-350 אלף קשישים סיעודיים ומקבלי השלמת הכנסה. הוחלט כי עבורם המענק הכולל יעמוד על 950 שקל לכל קשיש עני או סיעודי.

ח״כ שמולי: ״קשישים רבים נמצאים במצוקה גדולה ובמחסור של ממש. זה המעט שנוכל לעשות עבורם בחג, ובהמשך נעשה עוד יותר. אני מודה לחבריי עמיר פרץ ואבי ניסנקורן על ההובלה המשותפת, וכמובן לבכירי משרד האוצר בראשות השר כחלון, שי באבד ושאול מרידור שגילו רגישות מיוחדת ונעתרו לבקשה״

אך למרות ההבטחות והצורך של משפחות רבות במענק הזה דווקא עכשיו עם הקניות לחג , הוברר מעל לכל ספק שהמענק ישולם במקרה הטוב בחול המועד. הנימוק הרשמי הוא חוסר זמן. באוצר אומרים כי אכן הייתה כוונה לשלמו עד ערב החג. בלשכת רה"מ התחייבו שיגיע עד יום שישי בחול המועד. מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, אמר: "הארגון סיים את ההיערכות לתשלום המענק ובשלב זה מחכה לשינוי החוק בנושא. המענק ישולם במהלך חול המועד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *