מתכונן לגרוע מכל: מדוע פוטין מתחבא בבונקר אטומי בהרי אוראל?

המידע המדאיג שעלול לבשר על הבאות

‏דובר הקרמלין פסקוב מוסר כי רוסיה תשתמש בנשק גרעיני רק כשיהיה "איום על קיום המדינה", והיא לא תקבל את סמכות השיפוט של בית המשפט הפלילי הבין-לאומי. עוד התייחס פסקוב להערות של ביידן על כהונת פוטין בשלטון ומסר כי הן היו "די מדאיגות" והיוו "עלבון אישי".

‏המודיעין הבריטי מוסר כי רוסיה שלחה היום כאלף שכירי חרב של "כוח וגנר" לצפון אוקראינה.

‏גורם בקהילת המודיעין של ארה״ב, שביקש שלא להזדהות, אומר לסוכנות ״רויטרס״ שעל פי המידע המודיעיני הקיים שהסיבה לתסמינים מהם סבלו רומן אברמוביץ׳ ושניים מחברי צוות המו״מ האוקראיני עם רוסיה נגרמו מסיבות ״סביבתיות״, ולא מהרעלה, כפי שנטען מוקדם יותר בדיווח של ה״וול סטריט ג׳ורנאל״.

‏התסמינים, כפי שדווח עליהם בכתבה, היו כאב ואדמומיות בעיניים, שגרמה להן לדמוע, וגירויים העור הפנים והידיים. יכולות להיות לא מעט סיבות לתופעות כאלה, שאין להן שום קשר להרעלה. לא ברור איך בדיוק משרתת הרעלה כזו את רוסיה, אלא אם כן הכוונה היתה להגיע לזלנסקי כדי לפגוע בו.

‏ בינתיים טוען העיתונאי כריסטו גרוזב, העומד בראש אתר התחקירים העצמאי ״בלינגקאט״, ששר ההגנה של רוסיה שויגו ובכירים אחרים, אולי כולל פוטין, שוהים כעת ובתקופה האחרונה בבונקר גרעיני ליד אופה בהרי אוראל, לפי נתוני טיסה עדכניים, שמצביעים על תנועת טיסות חריגה בהיקיפה של מטוסים ממלכתיים רוסים בין מוסקבה לסיביר.

ייתכן שזו גם הסיבה להיעלמותו של שר ההגנה שוייגו לזמן רב כל כך. אם אכן כך, וזו רק הנחה ולא קביעה אז מה יכולה להיות הסיבה למהלך כזה יוצא דופן? או שפוטין וראשי המשטר חוששים לשלומם האישי ומהאפשרות של הפיכה, או שיש להם סיבה טובה אחרת לשהות בבונקר אטומי בהרי אוראל – למשל בשל כוונה להשתמש בנשק כימי באוקראינה, או אפילו נשק גרעיני טקטי, וכצעד מקדים לתגובה מערבית אפשרית נגד רוסיה.

אלה הן רק הערכות בשליפה מהירה, לא קביעות מתוך ידיעה. המצב הנוכחי בזירות הקרב השונות משמעו הישגים מוגבלים מאוד ‏לרוסים, רחוקים מאוד ממה שתכנן פוטין כשהורה לצאת למלחמה, בתקווה לפעולת בזק מהירה של כמה ימים עד שבוע שתמוטט את המשטר בקייב ותרסק את רוחו של הציבור האוקראיני. במצב כזה, כשפוטין חש עם הגב אל הקיר מול ממשל שמעוניין, כך מאמין פוטין, בראשו ובנפילת משטרו, הוא עלול לנקוט מהלך קיצוני. ‏ זו אופציה מחרידה אמנם, אך בהתחשב בפגיעה האדירה בכוח ההרתעה של רוסיה לאור המצב בשטח אחרי חודשי לחימה, כזו שצריך לקחת בחשבון, למרות הכל, כך מעריך הכתב יאיר נבות.

המודיעין הבריטי טוען כי החברה הצבאית הפרטית הרוסית, קבוצת וגנר, נפרסה במזרח אוקראינה. "הם צפויים לפרוס כ-1,000 שכירי חרב ובהם מנהיגים בכירים בארגון – במטרה לבצע פעולות לחימה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *