מתן וילנאי ל'אקטואליק': כמה עוד ייהרגו בגלל תרבות הדוחס הזאת?

יו״ר תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל, מתן וילנאי, שר הגנת העורף לשעבר ומי שהקים את מערך רשות חירום לאומית (רח״ל), קורא בראיון ל'אקטואליק' כי יש להקים ועדת חקירה שתחקור את אירועי מירון

יו״ר תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל, מתן וילנאי, סגן הרמטכ"ל לשעבר, שר הגנת העורף לשעבר ומי שהקים את מערך רשות חירום לאומית (רח״ל), קורא בראיון ל'אקטואליק' כי יש להקים ועדת חקירה שתחקור את אירועי מירון, ומדבר בראיון על חשיבות הקמת וועדת חקירה ממלכתית לאסון המירון. וילנאי גם מדבר בראיון על הקריטיות בתיאום בין כלל הגורמים המעורבים באירועים.

ש. צריך לשטח את הר מירון?

וילנאי: אני לא עוסק בעניניים הטכניים, איך הגענו לזה, לא בכך צריך להתעסק.  צריך להקים ועדת  חקירה ממלכתית שתמצא את הכשלים ותוודא כי אותם כשלים לא ישובו על עצמם באירועים הבאים בהר מירון.

ש. יש טענות על המשטרה שלא תפקדה כנדרש.

וילנאי:  לא צריך להאשים את המשטרה, היא פעלה  כמצופה, אני לא עוסק ברכילויות. אני חושב שועדת חקירה ממלכתית תרכז את כל הבעיות שנוצרו- ומממנה יופקו לקחים. אין לי עניין שיערפו ראשים, יש  עניין למנוע מקרי אסונות נוספים כמו שאחרי אסון ורסאי נהגו.

 

ש. יש תרבות דוחס בציבור החרדי ובעולם?

ליבי עם הציבור החרדי שאבל על 45 הקורבנות. גם לו יש פוליטיקאים שהתעסקו עם מירון,  ואני תוהה כמה עוד יהרגו בגלל התרבות הזאת. צריך לשים לזה סוף, לעמוד בתקנים ובהוראות. אנחנו תמיד אוהבים להתגאות  על ההישגים שלנו, וכאן מתגלה קלוננו ברבים, אנחנו דוגמה לעולם?.

ש. איך אתה רואה את ההערכות של העורף לקראת מלחמה עם חיזבאללה?

כל איזור המרכז יחטוף כמויות של טילים. הכתובת נמצאת על הקיר. פיקוד העורף עושה עבודה טובה, אבל צריך לבדוק האם מערכות המים הגז ועוד מערכות שיכולות להוות סכנה למדינה אכן מוגנות במקרים כאלו.

על התחממות אפשרית בין ישראל לחיזבאללה אומר וילנאי, "אני בטוח ביכולות של צה"ל, אבל צריך להיות תמיד ערוכים ולא להיות מופתעים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *