"מתערב לטובת הרוסים": השגריר האוקראיני תוקף את יאיר לפיד

שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורינצ'וק תקף היום את שר החוץ לפיד על דבריו בעניין המתיחות במזרח אירופה. "אני מזועזע מדבריו של לפיד על 'הסכסוך' בין רוסיה ואוקראינה"

שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורינצ'וק תקף היום את שר החוץ לפיד על דבריו בעניין המתיחות במזרח אירופה. "אני מזועזע מדבריו של לפיד על 'הסכסוך' בין רוסיה ואוקראינה".

אתמול התראיין השר לפיד לאתר Axios, ואמר שם כי הוא מעריך שלא תפרוץ בזמן הקרוב מלחמה בין רוסיה ואוקראינה. השגריר האוקראיני בישראל אמר בתגובה: "אני מעוניין להזכיר לאדוני השר כי לא מדובר בסתם סכסוך – זוהי מלחמה שרוסיה מנהלת בציניות ואגרסיביות נגד אוקראינה".

קורינצ'וק התייחס ללחימה במזרח אוקראינה ותקף: "זו בושה שמר לפיד אינו מכיר בכך שמתנהלת במרכזה של אירופה מלחמה מזה כ-8 שנים".

לדבריו, ישראל מעדיפה את שימור היחסים עם רוסיה. "לצערי הרב, השר מאמץ רטוריקה רוסית מתלהמת ומתעלם מהמסרים המטרידים שמשגרות בעלות בריתה החזקות ביותר של ישראל – ארה"ב, בריטניה ומדינות האיחוד האירופאי – אשר מעריכות כולן כי קיימת סבירות גבוהה שרוסיה תפלוש צבאית לאוקראינה בהיקף נרחב בשבועות הקרובים".

על דברי לפיד כי הוא חושש שמלחמה שתפרוץ בין רוסיה ואוקראינה תסיט את הקשב העולמי משיחות הגרעין בווינה אמר השגריר. "אני שותף לחששות של ישראל שאם תפרוץ מערכה צבאית בהיקף נרחב באירופה – היא בהחלט תישאר להתמודד לבדה עם האיום האירני", אמר.

"אני מציע למר לפיד לערוך שיחות טלפוניות לא רק עם שר החוץ של הצד האגרסיבי בסיפור, אלא גם עם הצד האוקראיני – כך שיוכל לראות את התמונה המלאה במקום לאמץ רק קלישאות רוסיות".

"אני גם מציע לחברינו הישראלים לקבל את ההזמנות של נשיאנו ולערוך ביקור בקייב", אמר קורינצ'וק, "ביקור שיהיה בעל חשיבות עצומה למדינתנו. בעלי בריתנו האמריקנים, הבריטים והאירופאים ועוד רבים אחרים כבר עשו זאת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *