מתקפה בימינה נגד סילמן ובעלה: "אין בהם אפילו גרגר אידאולוגיה"

למרות זאת בימינה טוענים כי נראה שהעסק חוזר לשליטה, אבל לא לזמן רב: "נוכל לכל היותר למשוך עוד כמה חודשים בשלטון, אך מן הסתם אחר כך יהיו בחירות"

גורמים בימינה תקפו בחריפות את ח"כ סילמן לאחר שהודיעה על הפרישה מהקואליציה והם מכנים אותה ״פוליטיקאית אופורטוניסטית שאין בה אפילו גרגר אידאולוגיה". לדבריהם, "היא הייתה מוכנה לקחת גם מקום במרצ, אם רק היו מציעים לה". כך דיווח אריאל כהנא ב"ישראל היום".

ולמרות זאת בימינה טוענים כי נראה שהעסק חוזר לשליטה, אבל לא לזמן רב: "נוכל לכל היותר למשוך עוד כמה חודשים בשלטון, אך מן הסתם אחר כך יהיו בחירות". אומר גורם במפלגה.

המתקפה על סילמן מגיעה גם מארגוני נשים והפעם הם תוקפים גם את בעלה של עידית, שמוליק שעומד מאחורי הפרישה של אשתו. בהודעה שנשלחה אליו נכתב: לכבוד שמוליק סילמן בעלה של ח"כ עידית סילמן, הנדון: פגיעתך במעמדן של הנשים בישראל.

במשך עשרות שנים, אנחנו כנשים נאבקות על עצמאותנו בקבלת ההחלטות, על כך שאנחנו בני אדם עצמאיים, שהחלטותינו המקצועיות אינן קשורות לבני זוגנו, ואז אתה, בכמה רגעים של אדנות גברית הצלחת להרוס שנים של התקדמות.

זכותם, למעשה חובתם של בני או בנות זוג של פוליטיקאים, לייעץ ולתמוך, אך באותו הזמן לזכור שלא הם שנבחרו על ידי הציבור, לא הם שצריכים לקבל את ההחלטות בעבור בני זוגם.

אתה החלטת שלא כך הוא הדבר, שאשתך היא אולי נבחרת הציבור, אבל אתה זה שבוחר למענה. אתה מחליט, אתה מנווט ואתה זה שדואג שכולם ידעו את זה. מקטין את אשתך, מקטין את כולנו.

כך, בזמן שעידית סילמן מכהנת כיו"ר הקואליציה, שמוליק סילמן רוקם יחד עם יו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין מהלך לפרישתה מהקואליציה – הגברים הם הגנרלים, האישה היא החיילת שמבצעת את תוכניותיהם.

ברגע אחד, החזרתם אותנו לתקופה שבה הגבר הוא שקבע את עתידה של אשתו. מסתבר שבעולמכם, אישה יכולה להיות יו"ר הקואליציה, אבל הגבר הוא היו"ר בבית. אתה ויריב לוין זממתם, סמוטריץ' כתב את המכתב, נתניהו חגג אותו, כולכם התייחסתם לח"כ סילמן כאילו היא בובה על חוט, שכל תנועותיה מכוונות על ידי הגברים השולטים בה.

ייתכן כי עמדתך ביחס לממשלה נכונה, ייתכן שלא. מה שברור הוא ששכחת את מקומך כבן זוג של נבחרת ציבור – לסייע לה, לתמוך בה, לא להחליט במקומה. נכתב ע"י עו"ד אירית רוזנבלום מייסדת ארגון "משפחה חדשה".

ובימינה בכירים ופעילים לא חוששים לדבר נגד בנט והמפלגה: גם ראש מטה השטח במגזר הדרוזי של ימינה, אבסם שאמי, הודיע השבוע כי הוא עוזב את ימינה.

שאמי לא רק עזב את הקבוצות של המפלגה, אלא גם כתב פוסט חריף: “מצטער טעיתי!!! מחילה מאחיי הימניים… להלן הודעת עזיבתי את ימינה: חבריי!!! בניגוד לרצוני להקמת ממשלת שמאל ערבים! זרמתי! אמרתי לעצמי אולי אני טועה בוא נתן צ׳אנס! אוליי עבאס יהיה עציץ וסתם נשתמש בו כאמצעי! אולי השמאלנים יהפכו לימניים! אולי ואוליי!

“אך לצערי הרב ימינה הפכה לשמאלה! לא אאריך. אסתפק בפרישה שלי מימינה!

“חכיתי לפעולה באום אלפחם נגד המחבלים, אך לצערי וכנראה שדופקים חשבון למחבל עבאס ולא נוקטים נגד המחבלים באף לא צעד קטן! קורא לחבריי הימניים שעדיין בימינה (שמאלה) לעזוב במיידי!”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *