נביא הזעם: "במלחמה הבאה חיל האוויר ישותק"

אלוף במיל' יצחק בריק, חוזר למתקפות על המערכת הצבאית: ומזהיר כי "במלחמה הבאה חיל האוויר ישותק"

אלוף במיל' יצחק בריק, חוזר למתקפות על המערכת הצבאית: ומזהיר כי "במלחמה הבאה חיל האוויר ישותק".

בראיון לתוכנית "זמן אמת" בכאן 11, אמר בריק כי "במידה והיום תפרוץ מלחמה, מלחמת יום הכיפורים תהיה טיול לידה"

בריק חוזר ומזהיר, והפעם מנסה לשבור את הסטיגמה העמידה של חיל האוויר. "זה שנים מנסים ליצור תדמית הרואית לחיל האוויר, כאילו הוא חיל האוויר הטוב בעולם," כתב בעיתון הארץ, "וכל עוד זה המצב הציבור מאמין שאפשר להיות רגועים. המציאות שונה לחלוטין, וזו טיפה בים הבעיות שישפיעו קשות על חיל האוויר במלחמה הרב־זירתית הבאה"

בריק מסביר, "ההתעניינות של הפיקוד הבכיר של חיל האוויר ברציפות התפקודית בבסיסי החיל במלחמה הרב־זירתית הבאה מועטה, והשפעתו אינה ניכרת בשיפור המצב…במלחמה הרב־זירתית הבאה יהוו בסיסי חיל האוויר מטרה אסטרטגית של האויב… להקות של כטב"מים ישוגרו מדי יום על בסיסי חיל האוויר ויפגעו קשות ברציפות התפקודית של הבסיסים ובהמראת המטוסים."

בריק ממשיך ומזהיר, "חיל האוויר לא נערך לכך ואין לו מענה… במשך שנים ועד היום לא נמצא פתרון שיגשר בין הצרכים של זרוע היבשה בנהגי מובילים ומשאיות, לדרישה של חיל האוויר שהנהגים בחירום יישארו בחברת "פז שירותי תעופה" כדי שתדלוק המטוסים לא ייפגע…אין תורת לחימה אחידה, אין מערך אימונים אחיד, ואין תהליך מוסדר של גיוס והכשרה של חיילי הגדוד. חיל האוויר לא הגדיר את צרכיו לצבא ולמשרד הביטחון."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *