נגיד בנק ישראל, ימליץ לממשלה למנות את מר אנדרו אביר לתפקיד המשנה לנגיד בנק ישראל

המינוי כפוף לתהליך אישור בוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (ועדת גולדברג), ולאישור הממשלה. כמשנה לנגיד יכהן אביר גם כחבר בוועדה המוניטרית ובמועצה המנהלית של בנק ישראל.

מר אנדרו אביר, מנהל חטיבת השווקים של בנק ישראל מאז שנת 2011 וחבר בוועדה המוניטרית מאז 2017, הנו בעל תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה מאוניברסיטת אוקספורד ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. למר אביר יש ניסיון מקצועי רב בתחומי הליבה של הבנקאות המרכזית: הוא החל לעבוד ככלכלן בבנק ישראל בשנת 1987, שימש כמנהל חדר עסקאות המט"ח של הבנק, ולאחר מכן כסגן מנהל חטיבת השווקים וראש האגף הפיננסי בחטיבה. במסגרת תפקידיו הוא עמד בראש הצוות הבינמשרדי להתמודדות עם השלכות המשבר הפיננסי העולמי על השווקים הפיננסיים בישראל, לקח חלק בשילוב המשק הישראלי במערכת התשלומים הבינלאומית (CLS), שימש כיועץ מטעם קרן המטבע הבינלאומית לבנקים מרכזיים בעולם, והטמיע מערכות מסחר מתקדמות לניהול יתרות המט"ח של ישראל. כמנהל חטיבת השווקים אביר הוביל את הרחבת מגוון מכשירי ויעדי ההשקעה בתיק יתרות המט"ח, שימש כדירקטור מטעם בנק ישראל בבורסה לניירות ערך, ומאז מארס 2019 כחבר במועצה המנהלית של הבנק. מעבר לניסיון הרב של אנדרו בניתוח התפתחויות מקרו כלכליות בעולם ובישראל, יש לו היכרות עמוקה עם השווקים הפיננסיים וגופים פיננסיים מובילים בארץ ובעולם, ניסיון עשיר במערכות פיננסיות תפעוליות, והישגים ניהוליים מוכחים.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני מודה לאנדרו על נכונותו לקחת על עצמו את האחריות הכבדה ולסייע לי בהובלת בנק ישראל בשנים הבאות. הצגתי לראש הממשלה את הידע, היכולת והניסיון של אנדרו בכל התחומים הרלוונטיים, שבזכותם אני סבור שהוא מתאים לתפקיד. לשינויים הטכנולוגיים השפעה משמעותית על הכלכלה, הסביבה העסקית ופעילות הבנק. אנדרו יעמיד לרשות הבנק את ניסיונו ארוך השנים בהתוויית מדיניות, יישומה, ובתפעול של מערכות פיננסיות מורכבות, תוך אימוץ של חדשנות טכנולוגית. כל אלה יסייעו לנו להוביל את המהלכים שבנק ישראל מתעתד להניע במערכות הפיננסיות ובכלכלה".​

מר אנדרו אביר: "אני מודה לנגיד על האמון שנתן בי. בפני בנק ישראל עומדים בשנים הבאות אתגרים רבים, ואני שמח על ההזדמנות להמשיך ולתרום לבנק במגוון רחב של תחומי האחריות שלנו. אני מצפה לעשייה המשותפת לטובת המשק הישראלי עם כלל הגורמים בבנק ומחוצה לו"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *