נדבקו לצלחת: 55% עלו במשקל בזמן הקורונה

מחקר של האוניברסיטה העברית חושף: 70% מהישראלים התאמנו פחות מהרגיל. 50% עלו יותר מ־2 ק"ג. "מגיפת השמנה עלולה להיות יותר קטלנית מהקורונה". כך מפרסמת הבוקר (ג') לראשונה, כתבת הבריאות של "ישראל היום"-

 

אפקט הקורונה: כולנו הרגשנו את השפעות הסגר על הפעילות הגופנית והרגלי האכילה שלנו בחודשיים שחלפו, וכעת המספרים נחשפים.

70% מהישראלים התאמנו פחות ממה שהם רגילים, מחציתנו עלינו יותר מ־2 ק"ג והעלייה הממוצעת בתקופה זו עמדה על 1.2 ק"ג. 24% מהאוכלוסייה השתתפו בפעילות גופנית בזום. כך עולה ממחקר שנעשה באוניברסיטה העברית בקרב 1,200 אנשים שנוהגים להתאמן במסגרת חוגים, חדר כושר, אימון אישי או כל פעילות ספורט מאורגנת גם בימי השגרה.

מהממצאים עולה תמונה מדאיגה: 70% מהישראלים שרגילים להתאמן בצורה סדירה, התאמנו בתקופת ההגבלות הרבה פחות ממה שהיו רגילים (מהם 48% התאמנו פחות בצורה משמעותית). רק 15% מהציבור ניצלו את הבידוד בבית כדי להתאמן יותר. התוצאה הישירה של ההפחתה באימונים היתה עלייה במשקל: 55% מהנשאלים דיווחו שעלו במשקל, 45% לא עלו או אף ירדו.

הנתונים מבוססים על דיווח עצמי של הנשאלים ולא על שקילה, וההערכה היא שמדובר בנתוני חסר והנתונים האמיתיים גבוהים בכ־30%. עוד עולה כי מי שהקפיד על 4 אימונים בשבוע לא עלה כלל במשקל ואילו מי שהתאמנו פעמיים בשבוע ופחות עלו במשקל.

אז איך מתאמנים כשהחוגים וחדרי הכושר סגורים? כ־60% השתמשו במדיה דיגיטלית לצורך האימון. 22% לא השתמשו באמצעים דיגיטליים, 21% ניסו להיעזר באימון באמצעים דיגיטליים אך התייאשו ופרשו. בסך הכל 24% מהמתאמנים נעזרו באימונים באפליקציית זום, 16% בסרטונים בטלוויזיה או ברשת, 5% באפליקציית כושר ו־12% ניסו הכל.

החוקרים ביקשו לבדוק את הנכונות של המתאמנים לחזור לפעילות. 90% ענו שיחזרו, 5% טרם החליטו ועוד 5% אמרו שהם מפחדים מהנגיף ולא מתכוונים לחזור. עוד נמצא שאנשים עם מחלות רקע ובגיל מבוגר דווקא לא הביעו יותר חששות מאשר מתאמנים צעירים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *