נדחתה בקשת נתניהו למימון הוצאות המשפט

בשל כך, נתניהו יידרש להשיב כ-300 אלף דולר שכבר קיבל ממקורביו. הליכוד: "במטרה להקים ממשלת שמאל של לפיד-גנץ לא בוחלים בשום אמצעי, כולל לשלול מראש הממשלה נתניהו את זכותו לממן את הגנתו המשפטית"

הוועדה למתן היתרים שליד משרד המבקר דחתה היום בפעם השנייה את בקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למימון הוצאותיו המשפטיות.

בהתאם לכך, נתניהו צפוי להידרש להשיב כ-300 אלף דולר שכבר קיבל מבן דודו, אחד משני המקורבים לו שתרמו לו כספים למימון הוצאותיו המשפטיות. זאת בהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין. מהליכוד נמסר כי ראש הממשלה יעצור לבג"ץ נגד ההחלטה.

כזכור, בראשית החודש קבע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי קבלת הכסף של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבן דודו, נתן מיליקובסקי, לצורך הוצאותיו המשפטיות – לא היוותה עבירה פלילית. מנדלבליט אמנם הכריע שאין הצדקה לקיים חקירה בעניין, אך הדגיש שקבלת הסכום, כ-300 אלף דולר, מצריכה אישור מוועדת ההיתרים. אם לא יתקבל אישור כזה, יהיה על נתניהו להחזיר את הכסף למקורביו.

מהליכוד נמסר בתגובה כי מדובר בהחלטה שערורייתית וחד צדדית שמכוונת אך ורק נגד ראש הממשלה נתניהו. "במטרה להקים ממשלת שמאל של לפיד-גנץ לא בוחלים בשום אמצעי, כולל לשלול מראש הממשלה נתניהו את זכותו לממן את הגנתו המשפטית, זכות בסיסית שניתנת לכל חבר כנסת אך כעת נשללת מחבר כנסת אחד שקוראים לו בנימין נתניהו. ראש הממשלה נתניהו יפנה לבג״ץ נגד ההחלטה השערורייתית הזאת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *