נחמן אש מודאג: "הירידה בתחלואה נעצרה"

מנכ"ל משרד הבריאות נענה לדרישת ועדת החוקה והודיע יבוטל התו הירוק בבריכות החיצוניות.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש מתייחס למצב הירידה בתחלואה ויש לו בשורות לא טובות להגיד ולעדכן את הציבור במה שקורה כעת.

לדברי אש: "מגמת התחלואה- בעוד שלפני שבוע היינו במגמת ירידה ברורה, בימים האחרונים רואים עצירה בירידה ומקדם ההדבקה שעמד על 1.3 לפני שבועיים וירד מתחת ל-1 נמצא בימים האחרונים סביב 1, כך שמספר המאומתים נשאר גבוה, עם ממצע של 8000 מאומתים, עם פיקים כמו אתמול של 10,000. לצד זה לא רואים ירידה במספר החולים הקשים שעומד על סביב 700, על אף ירידה קלה ביומיים האחרונים.

עוד אמר: אם מסתכלים על החולים במצב קריטי המונשמים רואים עליה בימים האחרונים מ-150 ל-190 ואקמו עלה מ-23 ל-31. יש פה גם השפעה של החגים ותחילת שנה"ל. אנחנו לא רואים עליה בתחלואה אבל אנחנו מקווים לראות בימים הקרובים המשך ירידה בתחלואה.

את הדברים אמר בתשובה לדרישת היו"ר ח"כ גלעד קריב לאמירה יותר קונקרטית בנוגע להקלות בשטחים פתוחים.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "הציפיה שלי היא שאמירה לגבי פעילות בשטחים פתוחים תהיה יותר קונקרטית. נשמעות טענות ע"י גורמי מקצוע מתחום הבריאות שיש בעיה עם ההצדקה האפידמיולוגית למתווה התו הירוק מכיוון שאין פער דרמטי בסכנת ההדבקה בין מחוסנים לכאלה שלא. אני מבקש לדעת מה מסד הנתונים שתומך בעמדתכם שאדם שלא מחוסן מסכן את סביבתו יותר מאדם שהתחסן. אני גם מבקש את ההתייחסות לפער בין שטחים פתוחים לסגורים. מדוע אין הבדל למשל בין אטרקציה שמתנהלת כולה בחוץ לבין כזו שמתנהלת במקום סגור. הציפייה שלנו היא לקבל ממשרד הבריאות את אותם נתונים שמחזקים את הקונספט של התו הירוק בדגש על הסכנה הנשקפת מלא מחוסנים לגבי הדבקה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *