נחשפו תמונות ישנות של הסטייפלער

 

תמונות ייחודיות ומקוריות של גדולי ישראל מהדורות האחרונים מוצעים למכירה, כך למשל תמונה מקורית של מרנן ורבנן. מרן הסטייפלער, מרן הגרא"מ שך ומרן רבי יעקב קמינצקי זצ"ל המסובים יחד בעת שמחה. מדובר בתמונה מקורית של מרנן ורבנן המסובים יחדיו בארץ ישראל בעת סעודה של מצוה; מרן רבי יעקב ישראל קנייבסקי בעל ה'קהלות יעקב' זצ"ל, מרן רבי אלעזר מנחם מן שך, ראש ישיבת פונביז' ויו"ר מועצת גדולי התורה, זצ"ל ומרן הגאון רבי יעקב קמינצקי ראש ישיבת 'תורה ודעת' ומראשי מועצת גדולי התורה בארה"ב.

ישנה גם תמונה מקורית עתיקה בה נראים בני ירושלים המסולאים מפז לרבבותיהם בעת ברכת החמה ברחובה של עיר בשנת תשי"ג (1953). כן נראה מכוניות עם רמקולים מעל גגותיהם, כנראה לשירה ולזמרה בעת קיום המצוה הנדירה כנהוג. התמונה היא בתחילת רחוב מאה שערים ליד שער בתי ווארשא – צומת רחוב חבקוק.


בנוסף מוצעת למכירה גם תמונה צבעונית מקורית של רבני עיר התורה והחסידות – בני ברק, הגאון הרב רבי יעקב לנדא, בנו הגאון רבי משה לנדא והגאון רבי יצחק צבי ברנפלד רב קהל 'חג חת"ס ז"מ, זצ"ל, בעת עמדם על משמרתם, משמרת הקודש – קציר חיטים לאפיית מצות לחג הפסח. ברקע שדה חיטים עם טרקטור עם אנשים נוספים. תמונה מקורית ממרן הגאון הקדוש מסטייפלא זצ"ל בשריפת חמץ.

וישנה גם תמונה מקורית וצבעונית מקורית ממרן הגאון הקדוש, תפארת ישראל, רבי יעקב ישראל קנייבסקי זצ"ל מסטייפלא, גיסו של מרן החזו"א זצוק"ל ואבי מרן 'שר התורה' שליט"א, בערב פסח בעת ביעור חמץ. בה נראה רבינו נשען על מקלו עם הד' כנפות הארוכה שלבש בערב פסח עם האש בעת שריפת חמץ. ומסביבו אברכים וצעירי הצאן החוזים בעבודת הקודש.

כמו כן ישנם גם 2 תמונות עתיקות ובו נראים חסידים ואנשי מעשה מחסידי אוסטרובצה המסובים בצוותא חדא בעת התוועדות חסידית או בעת שמחה בשטיביל של חסידי אוסטרובצא במרכז בעלי מלאכה בתל אביב. בא' התמונות אחד מהחבורה עומד ודורש לכבוד השמחה.

תמונה מקורית ולא ידועה של הגאון הקדוש "האדמו"ר הצם" כ"ק רבי מאיר יחיאל מאוסטרובצא זי"ע. עם חותמת הצלם מאחורי התמונה. לודז'. בתמונה נראה צורת פני הוד כקש"ת האדמו"ר רבי יחיאל מאיר האלשטוק מאוסטורבצא זי"ע, אשר לשמו ולזכרו רועדים כולם מגודל חריפות תורתו הק' וסגפנותו הגדולה לערך 40 שנה שישב בתענית, פאר אדמור"י פולין לפני השואה. מדובר בתמונה חדה וברורה ביותר עם הקולפיק לראשו, שנדפסה על גלויה בלודז' עם חותמת הצלם מאחור.
האדמו"ר רבי מאיר יחיאל הלוי הולשטוק מאוסטרובצה (תרי"א – תרפ"ח). נודע בכך שצם במשך ארבעים שנה. נולד בשנת תרי"א בעיירה סאבין שבפולין, לר' אברהם יצחק שהיה אופה כעכים. אביו לקחו עמו אל בית רבו רבי אלימלך מגרודז'יסק שם קיבל מתורת החסידות. כמו כן למד אצל רבי ישראל יהושע מקוטנא. בשנת תרמ"ט, נקרא על ידי קהילת אוסטרובצה לשמש בה כאב"ד.

בתרנ"ב, נפטר רבו, רבי אלימלך מגרודז'יסק ורבים מחסידי רבו הכתירו אותו עליהם כאדמו"ר, ובכל זאת המשיך לנסוע כחסיד לרבי יחזקאל שרגא משינאווא. דרשותיו המפולפלות המתובלות בחשבונות מתמטיים משכו לחצרו אלפי תלמידים וחסידים, אשר עימם נמנו מרבני ואדמו"רי פולין.

נודע בסגפנותו ופרישותו. מסופר כי במשך ארבעים שנה צם ברציפות כשהוא שובר את צומו רק בשעות הלילה בארוחה דלה. מעבר לכך ידוע היה בחומרותיו הרבות על מנת לצאת ידי חובת כל השיטות ההלכתיות. נשא ונתן עם רבים מגדולי דורו, כמו בעל "שפת אמת".

הידע שלו באסטרונומיה ובמתמטיקה, משך אליו אנשי מדע לא יהודים מחוגי האקדמיה הפולנית, שבאו להיוועץ בו בשאלות סבוכות. ספריו: אור תורה, מאיר עיני חכמים, מאיר לארץ, אור טהרה, טוב עין, בית מאיר, נס לשושנים. כל הנ"ל מוצעים למכירה בבית המכירות ברנד.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לדייק!

    חסרי דעה מינמלית! זה לא הגר"י קמינצקי אלא הגר"ש קרליץ

    אמת לאמיתה |
    הגב