ניבא את מותו? סולימאני הותיר פתק: "אלוקים תקבל אותי טהור"

סוכנות הידיעות האירנית פרסמה פתק שנמצא סמוך למיטה שבה ישן סולימאני בדמשק בלילה לפני שטס לשדה התעופה בבגדד. "אלוקים, תקבל אותי", כתב בפתק. "אני אוהב אותך ורוצה לפגוש אותך כמו משה הנביא. אלוקים קבל אותי טהור, תודה לאל".

שעות לפני מותו הותיר מפקד כוח קודס המחוסל, קאסם סולימאני, פתק – שבו שניבא את חיסולו. סוכנות הידיעות האירנית פרסמה פתק שנמצא סמוך למיטה שבה ישן סולימאני בדמשק בלילה לפני שטס לשדה התעופה בבגדד.
"אלוקים, תקבל אותי", כתב בפתק. "אני אוהב אותך ורוצה לפגוש אותך כמו משה הנביא. אלוקים קבל אותי טהור, תודה לאל".

בצוואה שהותיר אחריו ביקש סולימאני מאשתו לקבור אותו בצניעות ולא לכתוב על קברו תארים שונים ולציין כי כאן נטמן "החייל קאסם סולימאני" ללא תארים נוספים.

. בנו סיפר: "ידעתי ששם הוא ירצה להיקבר. הוא תמיד אמר שהוא רוצה קבר רגיל, קבר של שהידים".

מאות אלפים אירנים ליוו הבוקר (שני) את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל על ידי צבא ארה"ב בליל שיש האחרון. המנהיג העליון של אירן, עלי חמנאי התפלל בבכי על ארונו של סולימאני.

בתו של סולימאני, זיינאב, איימה על צבא ארה"ב. "משפחות החיילים האמריקנים במזרח התיכון יחכו בכל יום למות ילדיהם", אמרה והבטיחה שמותו של אביה יביא "יום שחור" לארצות הברית ולישראל. "טראמפ המשוגע, אל תחשוב שהכול נגמר כשאבא שלי הפך לשהיד",.

מחליפו של סולימאני, איסמעיל קאאני, נשבע לנקום את מות סולימאני בריאיון בטלוויזיה המקומית: "אללה הבטיח נקמה והוא הנוקם הראשי. בוודאי יהיו פעולות שיינקטו". עוד הוסיף הבכיר: "אנחנו מבטיחים להמשיך בדרכו של השהיד סולימאני באותה נחישות, בעזרת האל".

במקביל, חוסיין דהקאן, יועצו של הצבאי של חמנאי, אמר בראיון ל-CNN: "התגובה תהיה בלי ספק צבאית, נגד אתרים צבאיים. ההנהגה שלנו הכריזה רשמית שמעולם לא רצינו במלחמה ולעולם לא נרצה במלחמה. אמריקה היא שהתחילה במלחמה". עוד תקף: "טראמפ הוא בעצם גנגסטר ומהמר ולא פוליטיקאי, הוא לא יציב נפשית".

מנגד, הנשיא טראמפ הזהיר את איראן כי יגיב בעוצמה רבה אם האירנים ינסו לנקום את מותו של קאסם סולימאני וחזר על איומיו לפגוע במטרות אזרחיות ואתרי תרבות אירנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *