ניסיון הפוטש הראשון: ב'הליכוד' מנסים לגייס את הח"כית החרדית

לפי דיווחים הבוקר, נתן אשל, חבר צוות המו"מ של הליכוד, מנסה להביא לעריקתה של הח"כית החרדית של 'כחול לבן' לליכוד. אשל: "לא ביקשנו ולא נרצה אותה"

פוטש הראשון בדרך? העיתון 'ידיעות אחרונות' טוען כי לידיו הגיעו עדויות על ניסיונותיו של נתן אשל, חבר צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד, להביא לעריקה של מספר חברי כנסת של 'כחול לבן' ולהעבירם לשורות הליכוד. זאת כאשר חברת הכנסת החרדית עומר ינקלביץ' היא היעד הראשון למשימה זו. אשל עצמו הגיב ואמר כי הדברים משוללי אמת.

על פי הדיווח הבוקר, פנה אשל באחרונה לגורמים שונים בעולם החרדי, ביניהם לכתב 'קול ברמה' ישראל כהן, כדי לבדוק אפשרות להשפיע על ינקלביץ', הממוקמת במקום ה-23 ברשימת מפלגתה, במטרה להעבירה לליכוד, וגם ביקש לבדוק עבורו מיהי הדמות התורנית הקרובה לה שיכולה להשפיע על מהלך כזה.

אשל גם הבטיח תמורה מכובדת עבור העריקה – ראשות ועדה בכנסת – כשהמטרה העומדת לנגד עיניו היא הקמת קואליציה צרה של 61 ח"כים לפחות, בלי ליברמן.

העיתון מצטט תוכן השיחות שקיים אשל עם גורמים חרדים שונים. "אין לנו ממשלה בלי הקול שלה", הסביר אשל. "עם הקול הזה יש לביבי ממשלה גם בלי איווט. אנשי קשר כבר דיברו איתה. אבל פה זה כבר לא יילך רק עם אנשי קשר. חברה שלה כבר דיברה איתה ועוד מישהו כבר דיבר איתה. זה לא רק אנשי קשר. אנחנו רוצים שהיא תעזוב את כחול לבן ותעבור לליכוד. היא תקבל ראשות ועדה חשובה שתטפל בנושא חרדים. היא לא תהיה סתם ח"כית בלי משמעות בכחול לבן".

אשל אמר כי הוא סבור כי ינקלביץ' תציל את החרדים מידיו של ליברמן. "ברור שקרה משהו עם ליברמן והיא יכולה לעצור את זה. היא תהיה בליכוד". על הרעיון שלפיו ינקלביץ' תישאר בכחול לבן אבל תצביע עם הקואליציה, אמר אשל: "היא יכולה לעשות את זה, אבל הם יזרקו אותה – אז שתבוא לליכוד".

עוד מצטט העיתון שיחה נוספת שבה אמר לכאורה אשל כי המטרה שלו היא להשפיע על החלטתה של ינקלביץ' ואפילו על בעלה באמצעות רבנים ואדמו"רים. "אני לא יודע אם היא שייכת לליטאים או לחסידים. אני לא מכיר אותה. נגיד שהיא ליטאית ויבוא הרב חיים קנייבסקי ויגיד שאסור לפגוע ביהדות החרדית, וזה יהיה תלוי רק בה – היא לא תעמוד בזה. ואם יבוא אליה הרבי מגור, אם בעלה חסיד גור – היא לא תעמוד בזה".

בתגובה לדברים אמר אשל ל'ידיעות': "לי זה טוב כזה פרסום, אבל לא ביקשנו ולא נרצה לא אותה ולא אחרים. אנחנו שמחים עם ה־65 שיש לנו".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *