ניצולי הלינץ' משחזרים: חשבנו רק לצאת בחיים

"בדרך מהבית שלנו לכיוון הכותל התחילו להשליך לעברנו הרבה בלוקים, לשבור את השמשות, ניסו לפתוח את הדלתות של הרכב". נוסע נוסף אמר: "מה שעבר לי בראש זה רק לצאת בחיים"

ניסיון לינץ' כנגד יהודים בעיר העתיקה: הבוקר יודו אבנים לכיוונו של רכב שנסע באזור דרך יריחו בירושלים, כתוצאה מכך נהג הרכב איבד שליטה והרכב סטה מהכביש, נוסעי הרכב נפגעו קל, שוטר שהיה במקום שפעל לחילוץ הנוסעים, חש סכנת חיים ונאלץ לירות באויר.

כוחות משטרה שנכחו באזור, סייעו לנוסעי הרכב, הדפו את הפורעים, ורק בנס הם יצאו בחיים.

רועי מרדכי, אחד הנוסעים ברכב, שחזר בשיחה עם N12: "בדרך מהבית שלנו לכיוון הכותל התחילו להשליך לעברנו הרבה בלוקים, לשבור את השמשות, ניסו לפתוח את הדלתות של הרכב". נוסע נוסף אמר: "מה שעבר לי בראש זה רק לצאת בחיים".

גבור היום הוא רב פקד אמיר בן קיקי, שוטר שהיה במקום, שלף אקדח ובמטרה למנוע את הלינץ' ירה כמה יריות באוויר. בן קיקי סיפר לאחר האירוע: "שימשתי כמפקד כוח תנועה והוצבתי בצומת גת שמנים. במהלך האירוע זיהיתי המון רץ לכיוון רכב שמגיע ועולה על המדרכה. הבנתי שמדובר באירוע חריג ומיד צמצמתי את המרחק לרכב, שם זיהיתי את ההמון מתגודד סביבו ומשליך אבנים לעבר יושביו. הבנתי שמדובר באירוע מסכן חיים ולכן נאלצתי לשלוף את הנשק ולירות באוויר. זיהיתי בתוך הרכב פצועים, פתחתי את דלת הרכב וחילצתי אותם".

חובשת בכירה במד"א, מלכה לוק, סיפרה: "הגענו למקום האירוע וראינו את הגברים עומדים מחוץ לרכב לאחר שנרגמו באבנים כששוטרים מאבטחים אותם. הפצועים סבלו מחבלות קלות ומפגיעות של גז מדמיע. שני הפצועים הוכנסו לאמבולנס לקבלת טיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב".

רועי מרדכי, תושב בית אורות ששהה ברכב בזמן ניסיון הלינץ', שחזר בשיחה מבית החולים הר הצופים את האירוע הדרמטי: "זרקו עלינו אבנים גם בצומת שליד רוקפלר ומשם למזלנו הצלחנו להימלט עם הרכב. אז התקשרנו למשטרה, שהייתה איתנו על הקו. כשהגענו אל מתחת לשער האריות, בדרך מהבית שלנו לכיוון הכותל, התחילו להשליך לעברנו הרבה בלוקים, לשבור את השמשות, ניסו לפתוח את הדלתות של הרכב. אנחנו ניסינו לברוח והרכב שלנו ממש כמעט התהפך, עלה על איזו אבן בצד הכביש".

צילום: ידידה אפשטיין מרים אלסטר פלאש 90 – עיבוד אקטואליק

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *