ניצול שואה התאחד עם משפחתו בקנדה לאחר עשרות שנות נתק

השירות המיוחד של מד"א פתוח לכל אדם המבקש לאתר קרוב שנעדר, וניתן לפנות ליחידה בטלפון או באמצעות הגעה למשרדי מגן דוד אדום ומילוי הטפסים הרלוונטיים לאיתור הקרובים.

בראשית שנות ה-40 איבד סמיון אידלצ'יק (84), ניצול שואה תושב עמק יזרעאל, את הקשר עם דודו יוסף. במהלך השנים, גם לאחר שעלה לישראל, חיפשו סמיון ומשפחתו את הדוד האבוד, שברח לקנדה במהלך המלחמה – אך לא הצליחו לאתר קצה חוט. כעת, באמצעות היחידה לאיתור קרובים של מגן דוד אדום, הקשר חודש עם צאצאיו של הדוד.

לפני כחצי שנה, נחשפה נכדתו של סמיון, שירן, לכתבה על היחידה לאיתור קרובים של מד"א ויצרה קשר עם נציגי היחידה. שירן סיפרה את הסיפור המשפחתי על אובדן הקשר בין סבא שלה, סמיון, לבין דודו האהוב בקנדה וכעבור ימים ספורים של עבודה מאומצת של הגב' סוזן אדל מהיחידה לאיתור קרובים של מד"א בישרו בהתרגשות לשירן כי אותרו 3 נכדות של דודו, שנפטר במהלך השנים בוויניפג, קנדה. הקשר חודש והצדדים קיימו שיחות וידיאו מרגשות, לאחר עשרות שנות ניתוק. בקרוב מצפים בני המשפחה למפגש איחוד כאן בארץ – בנוכחות הסב המרוגש.

שירן קדרון, נכדתו של סמיון, סיפרה בהתרגשות: "במשך שנים רבות, שמעתי מסבא סיפורים על הדוד האבוד. ניסינו לעזור לו לאתר את המשפחה דרך פייסבוק, אינטרנט או באמצעים אחרים – ולא הגענו לשום תוצאות. פניתי ליחידה לאיתור קרובים של מגן דוד אדום ולהפתעתי הגדולה – בתוך ימים ספורים צלצל הטלפון עם בשורות מדהימות. הגשימו לסבא שלי את החלום ובקרוב נקיים מפגש עם משפחתו של הדוד. אנחנו מתרגשים ומאוד מודים למד"א על העזרה הגדולה. חשוב שכל הציבור יכיר את השירות הנפלא שמוצע, שתפקידו לאחד משפחות".

שולמית רוזנטלר, האחראית על היחידה לאיתור קרובים במד"א: "פניות רבות המגיעות ליחידה הן של משפחות לניצולי שואה המבקשות לאתר מידע אודות יקיריהן. עקב הרגישות והחשיבות הכללית של נושא איחוד משפחות ובמיוחד במקרים הקשורים בשואה, אנו פועלים בכל דרך אפשרית ומול כל הגורמים על מנת לאתר מידע עבור הפונים. המקרה של סמיון נגע בלב של כולנו והתרגשנו מאוד כשאיתרנו עבורו ועבור משפחתו את משפחת דודו שנותק עמם הקשר בתקופת השואה."

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *