ניצחון לאופוזיציה: מאזן גנאים הצביע עם האופוזיציה והנחיל הפסד לקואליציה

בתום דיון סוער מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הקמת בית חולים בעיר סח'נין (תיקוני חקיקה), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת איימן עודה. למרות התנגדות הקואליציה, ח"כ מאזן גנאים מרע"מ, שכיהן בעבר כראש עריית סח'נין, הצביע בעד וההצעה אושרה על חודו של קול כאשר 51 חברי כנסת תמכו לעומת 50 שהתנגדו. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

 

בתום דיון סוער מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הקמת בית חולים בעיר סח'נין (תיקוני חקיקה), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת איימן עודה. למרות התנגדות הקואליציה, ח"כ מאזן גנאים מרע"מ, שכיהן בעבר כראש עריית סח'נין, הצביע בעד וההצעה אושרה על חודו של קול כאשר 51 חברי כנסת תמכו לעומת 50 שהתנגדו. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת. איתמר בן גביר הצביע בעד החוק למרבה הפלא, בנט הוזעק למליאה אך לא הצליח לבלום את התבוסה.

בחוק מוצע כי המנהל הכללי של משרד הבריאות יורה על הקמת בית חולים בעיר סח'נין. כמו כן, מוצעים תיקוני חקיקה לחוק התכנון והבניה ולחוק רשות מקרקעי ישראל על מנת לזרז את הליך ההקמה.

בדברי ההסבר נכתב: "העיר סח'נין והיישובים שבקרבתה מאופיינים בשנים האחרונות בגידול ניכר באוכלוסייתם, גידול שיצר פער בין האוכלוסייה הגדלה ובין שירותי הרפואה הניתנים בעיר ובסביבתה. המרחק מיישובים אלה לבית חולים הוא גדול, מה שגורם לקיפוח חיי אדם בשל זמן ההגעה לבית החולים ובשל הפגיעה באיכות הטיפול הרפואי. כיום, אין ולו בית חולים ממשלתי אחד באף יישוב ערבי.

העיר סח'נין היא עיר מרכזית שממוקמת באזור הסובל מהיעדר רפואה ציבורית ובתי חולים ממשלתיים, בין היתר משום שהיא מרוחקת כארבעים ק"מ מבית החולים הציבורי הקרוב ביותר המשרת את האזור. אזור הגליל מחולק בצורה שאמורה לתת מענה רפואי לאוכלוסייה שגרה בו, למעט אזור זה.

הקמת בית חולים ציבורי בעיר סח'נין כאמור תשרת את תושבי האזור, יהודים כערבים כאחד, ותהיה לה תרומה מכרעת להנגשת הבריאות הציבורית לאזרחי המדינה הערבים באזור זה במיוחד."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *