נכשלתם, תנו לחסידים לנהל את הציון • מנחם קולדצקי

 למדינה היה שנה שלימה להערך להילולת מירון, ושום דבר נורמלי לא נעשה, הכל נעשה באופן חפוז וברגע האחרון בלי שום תוכנית ברורה. הכתובת הייתה חרוטה על הקיר, המשטרה והמדינה ביזבזה את האשראי שהיא קיבלה מהציבור ונהגה בחרדים כעדר בהמות וכבשים שצועדים לדיר.

לא הייתי בהר מירון. אני ליטאי ולא נוהג לעלות בין היתר כי העלייה להר כרוכה בשעות של המתנה מורטת עצבים. הפעם האחרונה שהייתי במירון בל"ג בעומר הייתה לפני 7 שנים, אני ליטאי, אך ליבי היה עם הציבור החסידי שהגיע בהמוניו למירון וקיבל יחס מחפיר ומבזה מצד המשטרה ומארגני ההילולה.

מה תכננו מארגני ההילולה, טסלר, וכל הליטאים שהפיקו את האירוע הכושל ביותר בכל השנים האחרונות? לעכב במשך שבע שעות את הבאים לחניונים תחת השמש הקופחת? להותיר אותם בלי מים? ואל תגידו שיביאו מים מהבית כי השוטרים לא אפשרו להם להצטייד במים. איפה תכננתם שהמשתתפים יעשו את צרכיהם בזמן ההמתנה בחניונים?

הציבור החרדי מקבל יחס מופלה בכל הפרמטרים, ואתמול המשטרה יחד עם מארגני ההילולה וכל המשת"פים החרדים שגיבו את המשטרה רצו לדכא בהם את הרצון העז לעלות לרבי שמעון ולהשתטח על קברו. למה צריך לחכות 9 שעות כדי להגיע להר? והיו כאלו שהחזירו אותם לבני ברק וירושלים. מה חשבתם שיהיה? למה צריך לכרטס את כולם כאשר ברור לכל בר דעת שלא יהיה ניתן לעצור מסות של נוסעים שעלו לציון ללא כרטיסים.

כשמאות אלפי ערבים עלו לאל אקצא ,ידעתם  היטב להשתמש איתם בכפפות של משי כדי שלא יפילו לכם את הקואליציה. אבל כאן מדובר בחרדים. אז ניתן להצר את צעדיהם, לעכב אותם במשך שעות בחניונים, תחת השמש הקופחת ולהעניק להם יחס של פליטים מאוקראינה.

במשך כמה חודשים השוטרים השתלטו על ההר ועשו שם כרצונם. התפרעו, השתוללו, חסמו, סגרו, הרסו, עד שיום אחד נמאס. רוצים שקט? תנו לווקאף החרדי לנהל את ההר. עם סדרנים מכל העדות והחוגים שינווטו את ההילולה באופן מחושב ומוסכם. הציבור החרדי לא רוצה לראות ערלי לב ליד הציון הקדוש, ובטח לא ליטאים שלא מבינים בחשיבות ההילולה.

אני מבין גם את השוטרים שספגו קריאות נאצה ובקבוקי מים על הראש, הם לא אשמים שהמדינה מנחיתה עליהם הוראות תמוהות מבית היוצר של מתן כהנא, טסלר ושאר גורמים אנטיפטים שאינם חובבי חרדים בלשון המעטה.

למדינה היה שנה שלימה להיערך להילולת מירון, ושום דבר נורמלי לא נעשה, הכל נעשה באופן חפוז וברגע האחרון בלי שום תוכנית ברורה. הכתובת הייתה חרוטה על הקיר, המשטרה והמדינה בזבזה את האשראי שהיא קיבלה מהציבור ונהגה בחרדים כעדר בהמות וכבשים שצועדים לדיר

כן, צריך להכין מתווה בטוח שיגרום לכל המתפללים לשוב בשלום לבתיהם, אפשר לקיים את ההדלקות בתחתית ההר. ושלא יקרה אסון חס ושלום. ואולי זה ההישג היחיד של מארגני ההילולה. אין 45 מתים במירון אבל יש מאות אלפי חרדים פגועים ושרוטים מדרך החתחתים ומסלול הנחשים שהמדינה הכינה בעבורם במשך חודשים רבים של חוסר מחשבה וטמטום שנובע מאי הבנה של ההגמוניה החרדית.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הגורים יהודים?

    פשוט גועל לראות את הסלקציה שנעשה ברחוב ירמיהו.
    חסידי שאול אלתר חטפו מכות, ולא סתם מכות!
    התעופפו בלוקים לכל עבר ומי שנחשד בעיניהם (של מי שמקנה בהם) חטף מיד מכות
    עשו זאת בשבת בגלל שלא יוכלו לצלם, יותר גרוע מהערבים, בושה!!!! להיכן הגענו??!!

    מנסה לחשוב |
    הגב