נסיעה לאומן תביא אסון על הציבור החרדי – דב הלברטל

צריך לבטל את אומן בגלל הקורונה. הניסיון לדמות את אומן להפגנות ההמוניות, הוא אטום וזדוני. רק לחשוב על מאות הטיסות הלוך ושוב לאומן, שאנשים נמצאים במקום סגור במשך שעות. רק לחשוב על הצפיפות של חמישים אלף חסידים יחד – טורו של דב הלברטל

צריך לבטל את אומן בגלל הקורונה. הניסיון לדמות את אומן להפגנות ההמוניות, הוא אטום וזדוני. רק לחשוב על מאות הטיסות הלוך ושוב לאומן, שאנשים נמצאים במקום סגור במשך שעות. רק לחשוב על הצפיפות של חמישים אלף חסידים יחד, ללא כל אמצעי מיגון וריחוק חברתי. כי אף אחד מהם לא ישמור שם על כלום.

והעיקר: דווקא החרדים צריכים אחת ולתמיד להבין שהקורונה היא פיקוח נפש, וגורמת לסבל בל ישוער למונשמים, לחולים קשה, לחולי בינוני, ולאין ספור החרדים המבודדים למשך שבועות. מי אם לא החרדים צריך לחשוש שלא להזיק לאחר, ולסכן את נפשו? כמה חז"ל הקפידו שלא להזיק בשמץ דבר לאחר. מי אם לא החרדים צריך להיות רגיש לשאלות של פיקוח נפש? אז להשוות את זה להפגנות?

מי אם לא החרדים יודעים שרבים מאוד חסידי ברסלב בזים להוראות המסכות והריחוק החברתי, בכל תקופת הקורונה. ומי מהחרדים מאמין שמישהו אחד ישמור באומן על הוראות משרד הבריאות?. ומי מאמין שאחד מרבבות השבים יחזיק עצמו בבידוד? אז להשוות את זה להפגנות?
אלא שלא רק זה הוא העיקר. עיקר אחר הוא, שאני מתבייש להיות יהודי נוכח תופעת אומן.

כל התעשייה המשונה הזו של אומן, שהולכת ומתעצמת מידי שנה, וגורפת גם ליטאים רציונליים, נובעת גם ממניעים כלכליים, שהרי יש לא מעט שמרוויחים הון תועפות מאומן. וכל תעשיית הסלבריטאים, המקבלת טיסות חינם, עושה הכל להאדיר את התופעה של עיוות השכל הזה.

התעמולה בכתב ובעל פה לנסיעה לאומן, מעידה גם על רצון להשתלט על כל התודעה היהודית. מי שלא בא לאומן, היהדות שלו לא שווה מי יודע מה.

מבחינה פסיכולוגית, אומן בה יוכלים רבבות אברכים, חסידים, בחורי ישיבה לבלות בחוץ לארץ ימים או שבועות. איזה תירוץ אחר יש להם לומר לנשותיהם ולמשפחות, אותם הם עוזבים כאן, שהם רוצים לנסוע לחוץ לארץ? ועוד אומרים שאברכים הם עניים. בעומק העניין, אומן הוא בילוי.

אז את אומן צריך לבטל לא רק בגלל הקורונה, שתסכן ותאמלל חיים של רבים, אלא צריך לעשות הכול לבטל את עצם התופעה, שלא מתאימה לבני תורה.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מעצבן מאוד אך צודק בכל מילה!

    כל פעם שאני קוראת מה שאתה כותב, אתה מצליח לעצבן
    ולהיות ממש פרובוקטור, גם הפעם
    אבל כן הוא צודק.
    צריך להזהר הקורונה ,הדבקויות, מוות וכו.
    וזה נהייה בילוי… לא מה שבאמת צריך להיות.
    תפילות,חזרה בתשובה, בכיות… התעלות….

    נועה |
    הגב
  2. מתבייש להיות יהודי!

    מתבייש להיות יהודי?
    אתה מקליד בעברית??
    אז תתבייש !
    אני מתבייש לקרוא "טור דעה"…
    אתה שואף לאינטלגנציה ממוצעת…

    אדם |
    הגב
  3. אמיר חצרוני לא היה כותב את זה טוב יותר

    זה כתבה עם ניחוח אנטישמי

    איציק |
    הגב
  4. על הטור דעה

    תאמינו לי שאני לא מעריץ את הלברטל אבל הטור הזה פעם ראשונה שאני קצת מסכים אתו! אומן יביאו הרבה חולי קורונה אלינו ומי מוכן לסחוב על גבו את עשרות אם לא מאות המתים שאומן תגרום??

    חסוי |
    הגב
  5. בתחילת המונולוג יש מעט טעם של רצינות

    בנושאי שמירת הבריאות טענותיך ראויות לחישוב מסלול בטיחותי, אולם המשך המונולוג ההתקפי על עצם המנהג מגלה שנאה פנימית לברסלב ולמנהגיהם, על זה בדיוק נכתב "חומץ בן יין"….

    מאנדהוא |
    הגב