נס בגבול עזה: 4 מחבלים תכננו פיגוע גדול – וחוסלו

מספר חמושים מצוידים ברובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG, התקרבו לפנות בוקר לגבול בדרום הרצועה. אחד חצה את הגדר, צה"ל פתח באש והרג ארבעה מהם

מספר חמושים מצוידים ברובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG, התקרבו לפנות בוקר לגבול בדרום הרצועה. אחד חצה את הגדר, צה"ל פתח באש והרג ארבעה מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים לבשו מדים ו"סוכל פיגוע גדול".

תאל רונן מנליס מסר: סוכל פיגוע גדול מאד. גם אם מדובר בפורשי חמאס האחריות על מניעת הpיגוע היא על החמאס. המחבלים היו מצויידים גם במזון, בקאטרים ותיק רפואי ונערכו לשהיה בשטח ישראל.

מדובר צה"ל נמסר כי חמאס אחראי לניסיון הפיגוע הבוקר, במסגרתו חוסלו 4 מחבלים בגבול הרצועה: "זהו סיכול פיגוע חריג בגודלו שאין לדעת אם מטרתו חיילים או אזרחים. החוליה נשאה נשקים מסוג קלצ'ניקוב, תיק רפואי, מטעני צינור וחטיפי אנרגיה"

דובר חמאס הגיב על התקרית בגבול הרצועה: "הכיבוש הישראלי ביצע פשע חדש נגד קבוצת צעירים שזעמו על טרור הכיבוש ועל המצור שהוא מטיל. ישראל צריכה לשאת בהשלכות המצב של הכעס והלחץ אותו חיים בני עמנו בעזה. המשך פשעי הכיבוש יביא את הצעירים הכועסים לנקוט בתגובות נגדו על דעת עצמם"

התצפיתנית שזיהתה את המחבלים מתקרבים למרחב הגדר. יותר מ-12 שעות אחרי הזיהוי המוצלח, י' משחזרת את הרגעים הדרמטיים: "ההתרעה הראשונה תופסת אותי בשעות שלפני הבוקר", סיפרה. "אני ישר קופצת לנקודה במערכת ומזהה מספר חשודים שנמצאים בתנועה חשודה לכיוון הגדר. מהר מאוד אני מבינה שמדובר במחבלים חמושים ואני מקפיצה כוחות לנקודה. הכוחות הגיעו במהירות לנקודה באמצעות ההכוונה שלי תוך כדי שאני עוקבת אחרי המחבלים וניטרלו את המחבלים. התצפיתניות באוגדת עזה עושות תפקיד משמעותי ויש אחריות רבה על כתפינו".

כתבתו של משה שטיינמץ, מתוך חדשות השבת

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *