"נעשה הכל להימנע מסגרים"

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפוסט שכתב בפייסבוק שלו לעליית התחלואה והתפשטות זן הדלתא של נגיף הקורונה

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפוסט שכתב בפייסבוק שלו לעליית התחלואה והתפשטות זן הדלתא של נגיף הקורונה. "נעשה הכל להימנע מסגרים, שהם כלים הרסניים לפרנסה, לכלכלה ולחינוך הילדים שלנו" כתב בנט, "סגרים הם רק מוצא אחרון".

"הכי קל לממשלה להכריז על סגר ולהעביר כסף לעסקים הסגורים ולעובדים שישבו בבית", אכתב בנט ובכך התעלם מהעסקים הרבעים שכבר נפגעו.. "אבל למדיניות הסגרים יש מחיר נוראי. שיקול אחד שעומד לנגד עינינו הוא הורדת התחלואה והפחתת התמותה. אך יש כמובן גם שיקולים נוספים ובהם פרנסת אזרחי ישראל, חינוך ילדי ישראל, ושמירת העתיד הכלכלי של ישראל."

בנט השווה בין תאונות הדרכים לקורונה למרות שבקורונה מתו 6000 איש לעומת 300 בתאונות דרכים. חישבו למשל על הרוגי תאונות דרכים. "הרי ניתן היה להביא לאפס מתים מתאונות דרכים על ידי איסור נסיעה בכבישי ישראל. אבל כולנו מבינים שחייבים לחיות ולאפשר תנועה בישראל. כך גם בדלתא: שגרת החיים היא חלק מהחיים ואנו חייבים לאזן בין כל הצרכים באחריות."

"תג המחיר של שלושת הסגרים שהובילה הממשלה הקודמת היה מאתיים מיליארד שקלים. בספרות זה נראה כך: 200,000,000,000 מדובר במאתיים אלף פעמים מיליון שקלים! ", כתב בנט, זה הכסף שלנו, שלכם ושל הילדים והנכדים שלכם. אם נמשיך במדיניות הסגרים והמגבלות ההרסניות לכלכלה, אנחנו פשוט נתרושש כלכלית."

הסכום העצום שהוצאנו על סגרים שהיעילות שלהם נמוכה ממילא הוא סכום שממש נלקח ממטרות חשובות עבורכם ועבור ילדיכם. כמה חיי חיילים חלילה נאבד אם לא נוכל להרשות לעצמנו לצייד אותם בנגמ"שים חדישים עם הגנה מתקדמת, כי בזבזנו את הכסף על סגרים? כמה ילדים ומבוגרים לא נוכל לשלוח לניתוח-מציל-חיים?

לסיום כותב בנט כי "אני מקבל את הביקורת בהבנה. התפקיד שלי הוא לעשות מה שנכון לביצוע ולא את מה שקל לביצוע. לסגור את המדינה – זה מאד קל. אבל מה שנכון הוא להפוך כל אבן – כדי שאזרחי ישראל יהיו בריאים, שמדינת ישראל תישאר פתוחה, לשמור על אזרחי ישראל ברמה פיזית, נפשית וכלכלית, שלא יישבר מטה לחמם ולא תאבד פרנסתם – ולקבל את ההחלטות הנכונות לשם כך."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *