נפתח משפט חדש שעלול לשלוח את נבלני לעוד עשור בכלא

נבלני, שנידון לפני שנה למאסר של שנתיים וחצי אחרי שהורשע בהפרת תנאי שחרור על אף שהיה מאושפז בשל ניסיון ההתנקשות, מואשם כעת בסעיפים של מרמה חמורה וביזוי בית המשפט

בעוד תשומת הלב העולמית מופנית למשבר בגבול רוסיה ואוקראינה, השלטון במוסקבה ממשיך את הרדיפה נגד אלכסיי נבלני, והיום נפתח משפט חדש שעלול לשלוח את מתנגד המשטר המוביל לעוד עשור בכלא.

נבלני, שנידון לפני שנה למאסר של שנתיים וחצי אחרי שהורשע בהפרת תנאי שחרור על אף שהיה מאושפז בשל ניסיון ההתנקשות, מואשם כעת בסעיפים של מרמה חמורה וביזוי בית המשפט. אם יורשע, הוא צפוי ליותר מעשר שנות מאסר. ההליכים מתנהלים במושבת העונשין בעיירה פוקרוב, מזרחית למוסקבה. הרשויות התירו לרעייתו של נבלני, יוליה, להיכנס למושבת העונשין באופן חריג והשניים תועדו כשהם מתחבקים לראשונה אחרי חודשים ארוכים.

התביעה טוענת כי היו ארבעה מקרים שונים שבהם נבלני הוציא במרמה לשימוש עצמי יותר מ-356 מיליון רובל מתוך יותר מ-588 מיליון רובל שנאספו כתרומות עבור הקרן שלו למלחמה בשחיתות, שהוצאה מחוץ לחוק לפני חודשים אחדים. לטענת מקורביו של נבלני, שניים מהקורבנות לכאורה היו "תורמי קש" ושניים נוספים היו אנשים אמיתיים שהופעל עליהם לחץ כדי שיעידו נגד מנהיג האופוזיציה.

שני מקרי הביזוי קשורים להליכים שהתנהלו בשנה שעברה במשפט שבו הורשע נבלני בהוצאת דיבה נגד איגנט ארטמנקו, יוצא הצבא האדום במלחמת העולם השנייה. לטענת אנשי נבלני, מדובר ב-104 אמירות של נבלני במהלך הדיונים, כולל המילה "לעזאזל", כאשר התביעה מאשימה כי מדובר בעלבון כלפי בית המשפט, התובע ונכדו של ארטמנקו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *