נשיא ועידת רבני אירופה תוקף את הנציבות האירופית: "פוטרת עצמה מאחריות באנטישמיות"

האיחוד האירופי נמצא במעמד מיוחד שבו הוא מסוגל להגן על הקהילות היהודיות ואנו קוראים לו לעשות יותר, ובמהירות, בכדי להגן על המסורת, המנהגים והדת״.

בהתייחס לפרסום האסטרטגיה של הנציבות האירופית בנושא המאבק באנטישמיות, אמר נשיא ועידת רבני אירופה ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט:

"אנו מברכים על החלטת הנציבות האירופית לקדם אסטרטגיה בנושא המאבק באנטישמיות, במיוחד בכל הנוגע לאלמנטים הנוגעים לביטחון האישי של הקהילות היהודיות באירופה. אין לזלזל במחויבות החיונית של הנציבות האירופית לביטחון הקהילות היהודיות ולמניעת גילויים אנטישמיים. אנו מודים לנציבת האיחוד האירופי למלחמה באנטישמיות , קתרינה פון שנורביין, על הובלת המהלך עד לנקודה זו.

יחד עם זאת, הקהילות היהודיות יוכלו לשגשג רק במצב שבו הן יוכלו לקיים את כלל המסורות והמנהגים ע"פ אמונתם. נראה כי הנציבות פוטרת את עצמה מאחריות בעניינים הנוגעים לשמירה על אורח החיים היהודי, על ידי העברת הסמכויות הללו למדינות החברות ואנו מצרים על כך. זה לא יעיל. אסטרטגיה זו מאפשרת למדינות החברות לחוקק חוקים, בהתבסס על אמנת האיחוד האירופי בנוגע לחופש דת, ללא אבחנה בין הדתות וצורכיהם. האיחוד האירופי נמצא במעמד מיוחד שבו הוא מסוגל להגן על הקהילות היהודיות ואנו קוראים לו לעשות יותר, ובמהירות, בכדי להגן על המסורת, המנהגים והדת״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *