נשים חרדיות, בואנה – דב הלברטל

הנשים גם רגישות הרבה יותר מהגברים החרדים לחיי אדם. הן רגישות יותר מהם לרווחת האדם ולזכויותיו. פחות רודפות אחרי התאוות. הגברים רובם הגדול נטועים בערכים פוליטיים שמשמעותם כסף וכבוד

 

צריך שהנשים החרדיות יחליפו את הגברים החרדים במוקדי ההכרעה הפוליטית והעסקנית. הן צריכות להיות חברות כנסת ושרות. הן צריכות להיות ראשי ערים. הגיע עידן הנשים החרדיות.

הקורונה הוכיחה את כישלונם המוחלט של העסקנים החרדים בניהול המגפה. החרדים עדיין שיאני ההדבקה והחולי, יחד עם הערבים. וכמו הערבים, גם העסקנים הגברים החרדים, רק מתלוננים: היהודים אשמים, התקשורת אשמה כולם אנטישמים. וזה לא רק בקורונה. הגברים רופסים ומדשדשים במי אפסיים. קשה אפילו לשמוע אותם. לא רמה.

הגיע הזמן שהנשים החרדיות יקבלו את הסמכות. הן יותר אינטליגנטיות, הן לומדות יותר, הן ישרות יותר, הן נחושות יותר, הן מסורות יותר, הן עצמאיות יותר.

כל הטיפול בקורונה במגזר החרדי היה נראה אחרת, לו הנשים היו מובילות. לו עמדה אשה בראשות עירית בני ברק, ואשה ברשות עירית אלעד, ובראשות עיריות בית"ר עילית ומודיעין עילית, הכול היה נראה אחרת. לו היה הנשים החרדיות חברות כנסת או שרות במפלגות החרדיות, כל הסגנון היה אחר.

הגברים העסקנים, לא ישרים, לא הגונים. חושבים שמסובבים את כולם. הם כולם נגועים בחשבונות פוליטיים ואישיים. זה פוגש את ההוא במקווה. זה חייב לרב ההוא. זה קשור לאדמו"ר פלוני ולעסקני החסידות. זה קיבל עליה בבית הכנסת, והוא חייב לגבאי. הגברים הם פקעת של נגיעות. זה לא יקרה עם הנשים. הן יהיו ענייניות.

מטבע הדברים, ותוכנית הלימודים של הנשים החרדיות (ובכך אין ביקורת כלפי הגברים החרדים), הן יותר נשות העולם הגדול. הן יותר מתמצאות. אינטליגנטיות יותר. מכירות יותר את נבכי נפש האדם. הן החלטיות יותר. הן לא חייבות לאף אחד.

הנשים גם רגישות הרבה יותר מהגברים החרדים לחיי אדם. הן רגישות יותר מהם לרווחת האדם ולזכויותיו. פחות רודפות אחרי התאוות. הגברים רובם הגדול נטועים בערכים פוליטיים שמשמעותם כסף וכבוד. ולכן צריך שהנשים החרדיות יחליפו לגמרי את הגברים החרדיים, ולא רק שיקבלו סמכויות שוויוניות. כי אם זה יקרה, חזקה במגזר החרדי שהגברים ישתלטו עליהן תוך השפלתן בקהילה.

מהלך דרמטי כזה, שמתגלה כחיוני יותר ויותר (ורק לדוגמא, ראשת העיר בית שמש. האם ניתן להשוות בינה לבין ראש העיר החרדי הקודם? היא שמים וארץ ממנו, ומשום כבודו לא אפרט) הוא לא פשוט. ערך הצניעות בעולם החרדי, הוא המונע העיקרי את המהלך. להכרעה בעניין מרחיק לכת כזה, יש צורך בהסכמתם של גדולי ישראל.

החשש בענייני הצניעות גדול יותר דווקא במגזר החרדי. כי יש חשש שהעסקנים החרדים, שאינם רגילים לנשים בקרבתם הממשית, יתפרקו בעניין זה. אלא שברור שהעמדת נשים בחזית העסקנות החרדית לסוגיה, תביא לשינוי דרמטי ביחס לחרדים, וגם להצלת חיי אדם ולרווחתו.

הגיע עידן הנשים החרדיות.

 

11 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כשם שמצווה לומר את הדבר הנשמע כך מצווה שלא לומר את שאינו נשמע

    מר הלברטל,
    מזה זמן מה אני עוקב אחריך, בזכות היכרות עם אחיך היקר,
    כנראה שניתן להעביר את המסרים באופן שיטתי, אני חושש שאם לא תעשה כך, נקודות מהותיות וחשובות שיש לך להעיר וללמד יפספסו בשל האופן הבוטה שאתה משום מה מחליט להעביר את המסרים.
    כאן מיותר להשוות נשים מול גברים לדעתי. ואם בכל זאת תרצה ניתן להזכיר שמהכירותך נשים מסויימות משום מה לא נופלים בפח.. . .
    אבל אתה מחליט לחלק באופן דיכוטומית כאילו האמת מונחת לך בכיס.

    דניאל |
    הגב
  2. התגובה הטובה ביותר פשוט להביא מה שכתב דב הלברטל בעבר

    התגובה הטובה ביותר פשוט להביא מה שכתב דב הלברטל בעבר
    ומשום מה חושב שהזכרון והאנטיליגנציה של הציבור לוקים בחסר
    הדברים מדברים בעד עצמם.. כל המוסיף גורע!!

    בקרוב: הח"כיות החרדיות יעבדו לצד הח"כים החרדים • דב הלברטל
    נשים יבואו בהמוניהן ליהדות התורה מאת: דב הלברטל

    personal-image-דב הלברטל
    14/01/2019, 15:22

    דב הלברטל. צילום: שלומי כהן
    אני לא סומך בכלל על חברי הכנסת החרדים. יש לי הרגשה, שאם יבוא היום (והוא לא רחוק), שבג"ץ יפסול את רשימת יהדות התורה לכנסת כי היא לא כוללת נשים מועמדות לכנסת, חברי הכנסת החרדים יעשו כל שלאל ידם כדי להכניס נשים. העיקר שלא לאבד את הכיסא.

    הם הרי כבר היו מוכנים להסכים למתווה הכותל, אם לא הלחץ הציבורי. הם חשבו שזה יעבור בשתיקה, בלי שירגישו. וזה כמעט קרה. הם העבירו את המתווה, כי הם חששו שאם יתנגדו, הם יצטרכו לפרוש.

    אז כדאי כבר עכשיו להפעיל לחץ ציבורי שלא לכלול נשים ברשימה. עוד יבוא היום שנשמע את חברי הכנסת החרדים אומרים שזה עידן אחר, שיש נשים צנועות פעלתניות, שאם יפסלו את הרשימה יפסידו כספים, שהם ממילא יושבים עם נשים בוועדות ומקיימים איתן דיונים במשך שעות. הם יעשו הכל. אבל הכל.

    והרי במשך עשרות שנים, ובכל ההיסטוריה של מנהיגות הקהילות החרדיות, לא היו נשים חברות בהן. ולא בגלל שהן לא יכולות, או שלא דנים שם גם בעניינן של הנשים. אלא מטעמי צניעות. פשוט מטעמי צניעות. אז למרות החיסרון המסוים שיש לדבר, כי ברור שיש נשים יותר מוכשרות מגברים וקל וחומר כשמדובר בנושאים הנוגעים לעניינן כנשים, החליטו גדלי התורה, באיזון שבין הצורך לערך הצניעות, שערך הצניעות גובר.

    כי לא מדובר רק בצניעות שמשמעותה מעורבות עם גברים. מדובר על הרבה יותר מכך. על כל אופיו של הבית היהודי. על השאלה באיזו אווירה יתנהל הבית היהודי. והרי אם יותר לנשים להתמודד בכנסת, הן יבואו בהמוניהן. שהרי הבעלים לומדים בכולל, וזמנן שלהן פנוי. הן גם יותר מושפעות מהנעשה בחוץ. ובפרט שיש חבורת נשים חרדיות פמיניסטיות, ובעלות השפעה בתקשורת, שיעצימו את התופעה.

    ואותן פמיניסטיות, הן בין מגישות הבג"ץ. האמת שהן בכלל לא חרדיות, אך הם נחזות להיות כאלה. איזו חרדית יוצאת כנגד כל גדולי התורה? בפרט שי בניהן כל מיני חצי חוזרות בשאלה, או חוזרות בתשובה, והן נותנות את הטון. אבל הן יסיתו וידיחו את כלל הנשים החרדיות, בו ברגע שיוסכם על הכללתן של נשים ברשימות.

    וזה שחברי הכנסת יושבים עם נשים בכנסת, ושהן לא ממש צנועות וחסודות, לא נוגע בכלל לעניין. הרי לא באים להגן על הנשים החילוניות. אותן זה ממילא לא מעניין. באים להגן על הבית החרדי. על הקהילה החרדית. על כל מושג החרדיות.

    וחוץ מה, יש גם הבדל גדול אם נשים חרדיות ימנו ברשימה לכנסת, שאז הגברים החרדים נמצאים איתן נמצאים במחיצה מתמדת, וגם בשעות הקטנות של הלילה. זו טבעה של פעילות פוליטית. אני הייתי שם. לי לא יספרו. ומקומות העבודה הגרועים ביותר, הם אותם מקומות בהם עובדים חרדים עם חרדיות. הכל מתפרץ. ומה יעשו חברי הכנסת החרדים, שבעיקר דואגים לכיסאותיהם, ולא יחטאו?.

    אז זה הזן להזהיר מפני חברי הכנסת החרדים. כי לא ירחק היום, ובעידוד גברים חרדים אלה, הנשים החרדיות תנהרנה בהמוניהן לרשימה החרדית לכנסת.

    יהודי אותנתי |
    הגב
  3. שלב הבא לפי השקפתך נגד נתניהו. הם צריכות להוביל את ההפגנה בבלפור

    כוכב שמספק כותרות והתעניינות רק בזה הצלחת חבל.

    בני הפרנק |
    הגב
  4. איפה המאמר שלך שקראת נגד קרירה לחרדיות?

    תבקש קודם סליחה

    יוסי |
    הגב
  5. לא ידעתי שהקורונה יכולה לפגוע בגזע המוח

    מפחיד התדרדרות

    חיים |
    הגב
  6. טעות טעות. הגברים החרדים שלומדים תורה יותר רוחניים

    ואלה שלא לומדים הם ממש חיות כנ.ל נשים הצנועות ולמדניות אבל הנשים החרדיות עם פאה נכרית הן תכלית החומרנות גרועות מפרוצות גויות

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  7. אלברטל הל הפוך אצלו

    מכירים את הדעות המשובשות שלך. כמו תמיד נכתוב לך שאתה מזיז לנו את השערות בכף היד. לא סופרים אותך ממשבצת של דף חשבון. לך תטיף מוסר לחילונים. אף פעם לא שמענו אותך מדבר עליהם. כי אתה חולה עליהם ומעריץ אותם אז לך תחפש……

    נתן |
    הגב