נתון מעודד: התאוששות במספר מקבלי השכר במשק בחודש מאי

ומהי משכורת הנטו הממוצעת לאחר משבר הקורונה?

מנתונים שאספו במרכז הסליקה הבנקאי עולה כי ישנו גידול של יותר מ-200 אלף ישראלים המקבלים משכורת בחודש מאי לעומת החודש הקודם – עלייה של 7.1%. לעומת זאת סכום תשלומי השכר עלה בשיעור מתון של 3.6% בלבד.

עוד עולה מנתוני מס"ב(מרכז סליקה בנקאי): כמות החברות שהעבירו תשלומי שכר במאי עלתה בלמעלה מ-700 חברות. נתוני העברת משכורות הנטו עדיין נמוכים בהשוואה לתקופה שלפני פרוץ משבר הקורונה.

משה וולף, מנכ״ל מס״ב: ״נתוני שכר הנטו מעידים שהמשק הישראלי עדיין נמצא בעיצומו של משבר הקורונה והחזרה לשוק העבודה היא איטית וחלקית בלבד. חשוב לזכור כי יש ענפים שלמים במשק שעדיין סגורים או פועלים תחת מגבלות קשות, חזרתם לשגרה ואפילו עצם פתיחתם תלויים בהקלות נוספות למשק״.

נתון מעניין אחר אשר ניתן ללמוד רבות ממנו על מצב שוק העבודה: השכר נטו הממוצע ששולם בגין משכורת מאי ירד ב-3.2% לעומת השכר הממוצע ששולם בגין משכורת אפריל.

בחודש מאי עמדה משכורת הנטו הממוצעת על סכום של 7,051.59 ₪ לעומת סכום של 7,286.72 ₪ למשכורת נטו ממוצעת באפריל. נתון זה מעיד על כך שתשלומי השכר נעשו בגין משרות חלקיות ולא בגין חודש עבודה מלא וגם שהישראלים שחזרו למעגל מקבלי המשכורות הם כאלו שהמשכורת שלהם נמוכה מהשכר הממוצע במשק.

במשכורת ששולמה בגין חודש פברואר, שהוא החודש האחרון ללא השפעות של משבר הקורונה על המשק הישראלי, עמדה משכורת הנטו הממוצעת על סכום של 7,269.7 ₪.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *