נתונים חדשים: יעילות גבוהה של החיסון

נתונים חדשים מצביעים על יעילות של 95 אחוזים לחיסון

נתונים חדשים מצביעים על יעילות של 95 אחוזים לחיסון. נכון לעכשיו הסיכוי של מתחסן לחלות הוא 1 לכל אלף מתחסנים.

מנתונים של אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי עולה כי נכון ליממה האחרונה, 608 אנשים בלבד נדבקו בקורונה מקרב כ602,000 מחוסנים אשר חלף למעלה משבוע מאז קיבלו את מנת החיסון השנייה.

מכבי מדווחת כי מבדיקה שנערכה בקרב הנדבקים, רובם המוחלט סובלים מתסמינים קלים בלבד או כלל לא חווים תסמינים. מתוך 608 הנדבקים 21 מטופלים בלבד נזקקו לאשפוז בבית חולים, מתוכם 7 מוגדרים עם תסמינים קשים, 3 עם תסמינים בינוניים ו-11 עם תסמינים קלים בלבד.

במקביל לנתונים על הנדבקים בקרב המתחסנים נערכה בדיקה בקרב קבוצת ביקורת בגודל של כ528,000 חברי מכבי, מפרופיל מגוון, שטרם התחסנו נגד קורונה ולא נדבקו בנגיף בעבר. בקרב קבוצה זו נמצאו באותה תקופה 20,621 חולים מאומתים פעילים – המהווים 3.9 אחוזים. מדובר בעלייה משמעותית בשיעור החולים המאומתים ביחס לאלו שנמצאו בקרב קבוצת הביקורת בבדיקה שנערכה בשבוע שעבר, אז האחוז עמד על 2.9%.

מהשוואת הנתונים בין הקבוצות ובחישוב המידע עולה כי יעילות החיסון בישראל עומדת בשלב זה על 95% לאחר 7 ימים ויותר מהשלמת המנה השנייה. יעילות זו תואמת את היעילות שדווחה בניסוי שערכה חברת פייזר שפיתחה את החיסון.

ראש אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי, ד"ר ענת עקה זוהר: "יעילות החיסון בישראל נשארת יציבה וגבוהה. בשבועות האחרונים צעירים רבים השלימו את מנת החיסון השנייה. אנו רואים בבירור שיעורי תחלואה נמוכים מאוד בקרב קבוצת הצעירים שחוסנו כבר לאחר 7 ימים מהמנה הראשונה של החיסון. אנו שבים וקוראים לכלל האוכלוסייה מעל גיל 16 למהר ולהתחסן, מבוגרים וצעירים כאחד. הנתונים מוכיחים מעבר לכל ספק שזו הדרך האפקטיבית ביותר לנצח את המגיפה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *