נתניהו: "אם לא נהיה בבקעת הירדן, תהיה מלחמה"

ראש הממשלה: "מחר אני אוביל פסגה חסרת תקדים בין שתי המעצמות הגדולות – ארה״ב ורוסיה, וישראל, כאן בישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הממשלה למינויי השרים החדשים.

״אני רוצה לברך בשם כל חברי הממשלה את שר המשפטים אמיר אוחנה, שר החינוך רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ – ברוכים תהיו. אתם יודעים שיש לי ברכה מסורתית לכל מי שעומס על כתפיו אחריות ציבורית – ברכותיי ותנחומיי".

הוא דיבר גם על פסגת היועצים לביטחון לאומי.

" מחר אני אוביל פסגה חסרת תקדים בין שתי המעצמות הגדולות – ארה״ב ורוסיה, וישראל, כאן בישראל. העובדה שהפסגה הזאת מתקיימת כאן בישראל היא עדות נוספת למעמדה הייחודי של ישראל בין האומות בעת הזאת".

" אתמול סיירתי עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ון בולטון בבקעת הירדן. אני רוצה להגיד משהו על המילה סיירנו – זה לא היה לטוס מעל, הדברים האלה כבר נעשו. אנחנו ממש נחתנו על הקרקע, נגענו באדמת בקעת הירדן, צפינו בסרטבה ואחר כך הלכנו ל״קאסר אל-יהוד״, אזור המנזרים. אני דיברתי שם על החשיבות העליונה של היותנו בבקעת הירדן, כדי להבטיח את העומק האסטרטגי וגם את הגובה האסטרטגי במעלה הדרך של מדינת ישראל", ציין נתניהו.

הוא אמר עוד "יש האומרים שנוכחותנו בבקעת הירדן מונעת שלום, אני אומר הפוך – אם לא נהיה שם זה מבטיח מלחמה, טרור ואי יציבות שתתפשט לכל הכיוונים – מזרחה, מערבה, דרומה וצפונה. לכן, היותנו שם הוא נדבך יסוד בביטחון וביציבות של האזור שלנו, ואני התרשמתי שהיועץ בולטון מסכים איתי".

נתניהו הוסיף," היום אפגש עם מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה ניקולאי פטרושב, ומחר אוביל את הפסגה המשולשת. אנחנו נעסוק כמובן באיראן, בסוריה ובנושאים אחרים שמקשים על השגת ביטחון ויציבות באזורנו ואנחנו יודעים שהאזור זקוק לזה מאוד, במיוחד בעת הזאת"

הוא התייחס גם לקיצוצים הנדרשים במשרדי הממשלה.

" קיצוצים זה דבר קשה. לקחת ממשרדי הממשלה זה דבר קשה. אף אחד לא רוצה לעשות את זה, גם אני לא רוצה לעשות את זה. אני מבין גם את השרים שבמשרדיהם נעשים הקיצוצים.. זה קשה מאוד לכל אחד מאיתנו, אבל עם זאת, זה מה שנדרש. אין לנו ברירה, אנחנו חייבים לדאוג לסדר עדיפויות – ביטחון, הבתים שעלו באש, הצהרונים – אלה צרכים שאנחנו שמים כרגע לפני צרכים אחרים".

" כדי לעמוד בזה אנחנו צריכים לקבל את ההחלטות הקשות, ואני רוצה להגיד לכם: זאת מנהיגות. בזה נמדדת מנהיגות. בכל שנותיי כאן, ואנחנו התמודדנו עם גירעונות קצת יותר גדולים ממה שאנחנו מתמודדים איתם היום, תמיד עולה אותה שאלה: מהו סדר העדיפויות?כ, שאתה מדבר על סדר עדיפויות, זה קודם כל הנכונות לקחת מכאן ולשים שם, ולהתמודד עם הקשיים הללו. בזה נמדדת מנהיגות, ובזה נמדדת גם אחריות", סיכם ראש הממשלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *