נתניהו: "אנחנו עוצרים את הפתיחות ונפעל עכשיו בכל דרך להבטיח את הורדת העקומה"

בר סימן טוב: "יש מבחן תוצאה – ובו אנחנו יכולים להיות גאים. בכך שחיי אלפים בארץ ניצלו"

בטקס חילופי מנכ"לי משרד הבריאות אמר ראש הממשלה: "אין שום ספק שאנחנו נידרש לבלום את המחלה, היא עולה חזרה. נעשה את הצעדים הדרושים להבטיח שהעלייה הזו תיבלם, כולל סגרים נושמים. אנחנו נחיל אותם מיד".

נתניהו התייחס להתרופפות המשמעת בציבור בנוגע להנחיות משרד הבריאות: "אין תחליף אלא לשנות את התנהגות הציבור, אם לא – ניאלץ לנקוט אמצעים תקיפים".

לאור העליה המטרידה אמר נתניהו: "אנחנו עוצרים את הפתיחות ונפעל עכשיו בכל דרך להבטיח את הורדת העקומה".

נתניהו החמיא לבר סימן טוב היוצא: "עמדת על דעתך מול גלי ביקורת, לפעמים אכזרית מאוד ומרושעת. עשית את זה בשקט, ביטחון ואחריות וגם ביטאת את זה מול הציבור. התרומה שלך היא חשובה מאוד ומראה את האחריות והמסירות שלך לבריאות וחיי הציבור".

בדבריו אמר בר סימן טוב: "עד פברואר 2020 חשבתי שלהיות מנכ"ל משרד הבריאות זה תפקיד קשה ועמוס. לא היה לי רגע דל. היו לנו שתי עונות של שפעת עונתית קשה וחשבתי שיותר מזה לא יכול להיות ואני בשל לעזוב.

"ואז הגיעה הקורונה, היו רגעים שבהם הרגשתי שאנחנו נשאבים במנהרת זמן. משבר גדול חושף את היכולות האמיתיות של המערכות. במשבר התגלתה במלוא עוצמתה מערכת הבריאות. עשינו כמובן גם טעויות, יכולנו לשתף יותר גורמים בקבלת ההחלטות. אך יש מבחן תוצאה – ובו אנחנו יכולים להיות גאים. בכך שחיי אלפים בארץ ניצלו".

לגבי העתיד אמר בר סימן טוב: הסיכון הזה והאירוע הזה הולכים ללוות אותנו עוד זמן רב. גל שני של תחלואה הוא לא גזירת גורל. הוא תלוי במדיניות ובמנהיגות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *