נתניהו בכנסת: "צריך אחדות בעם": גנץ: "עד כתב אישום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בטקס לזכרו של רבין שנערך בכנסת לדברים הקשים שאמר נכדו של רבין בטקס הממלכתי, "גם השנה היו מי שהחליטו לנצל את האזכרה להשתלחות פוליטית בוטה ומבישה שפוגעת בזכרו של רבין", אמר נתניהו . נתניהו קרא לאחדות, וגנץ השיב כי הוא מוכן לאחדות עד הגשת כתב אישום

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בטקס לזכרו של רבין שנערך בכנסת לדברים הקשים שאמר נכדו של רבין בטקס הממלכתי, "גם השנה היו מי שהחליטו לנצל את האזכרה להשתלחות פוליטית בוטה ומבישה שפוגעת בזכרו של רבין", אמר נתניהו .

"כשהכנתי את דבריי חשבתי שאין לי מה להוסיף עליהם, עד שהגעתי היום למה שהייתה אמורה להיות אזכרה ממלכתית בהר הרצל", אמר ראש הממשלה. "לצערי גם השנה היו מי שהחליטו לנצל את האזכרה להשתלחות פוליטית בוטה ומבישה שפוגעת בזכרו של יצחק רבין".

נתניהו לא חסך בדברים והסביר: "רבים פנו אליי ואמרו לי שלא אגיע לאזכרה הממלכתית לאחר מה שהתרחש בה בשנה שעברה. אמרתי להם שאגיע כי ראש הממשלה המנוח רבין היה ראש הממשלה של כולנו. זאת אזכרה ממלכתית לראש ממשלת ישראל וראוי לכבדה. זאת אזכרה ממלכתית לראש ממשלת ישראל להירצחו וזכרונו צריך להיות נחלת הכלל, נחלת עמנו. אבל זה לא עזר. כי אחרי העצרת הפוליטית באה האזכרה שהפכה פוליטית על ידי חלק מהמשתתפים".

"אני רואה קשר ישיר בין ההתנהגות הלא מכובדת הזו לקושי לאחד את העם, לרפא את הפצע", המשיך ראש הממשלה. הן אז והן עתה יש מחלוקות בעם, באתגרים כאלה אפשר וצריך למצוא את המכנה המשותף לאחדות לאומית ולאחריות לאומית. יצחק רבין היה אחד הצירים החשובים בממשלות האחדות בשנות ה-80, שחילצו את ישראל ממצוקותיה אז. אני יודע שמשימת הקמת ממשלת האחדות לא קלה, היא דורשת גישור והתפשרות. בשעה הזאת לאור האתגרים המיוחדים שניצבים בפני ישראל – אחדות היא מכפיל כוח".

לאחר מכן, עלה יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ותקף את נתניהו: "מדינת ישראל משותקת משום שהוחלט להקדים את הבחירות לכנת ה-21 מסיבות אישיות. לא בגלל פלונטר פוליטי אלא בשל תהליך משפטי. השיתוק שבו אנו נמצאים הוא כר פורה להעמקת השסעים והמחלוקות".

גנץ המשיך ותקף "צריכה להיות ממשלה שתובל על ידי הרוב, כן גם על ידי המפלגה השנייה בגודלה, הליכוד. גם לך אדוני יכול וצריך להיות בה חלק. אך ברמה המוסרית והאתית, וגם ברמה הפרקטית, לא תוכל להוביל ממשלה אם וכאשר יוגש נגדך כתב אישום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *