נתניהו בקבינט: "תוך חודש נחזור לכמעט שגרה מלאה במדינת ישראל"

השבוע אנחנו נגיע לארבעה מיליון מתחסנים וזהו מספר אדיר. אנחנו צריכים להגיע מהר מאוד לחמישה מיליון מתחסנים ובכך אנחנו מנצחים סופית את המוטציה. הבטיח נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת קבינט הקורונה לירידה בנתוני התחלואה ואמר: כי "אנחנו רואים התחלה של ירידה בנתוני התחלואה וזהו סימן טוב. עם זאת, עלינו לנהוג בזהירות ולפתוח את המשק בהדרגה.

אנחנו מתאימים את התכנית שלנו ליציאה למוטציה הבריטית שמכה בכל העולם. אני מבקש מכם לראות מה קורה במדינות שרק לאחרונה היוו מודל ומופת כביכול לטיפול בקורונה, בניו זילנד, בגלל שלושה נדבקים מאומתים סוגרים את העיר אוקלנד סגר מלא. באוסטרליה, בגלל כמה מאומתים סוגרים את מדינת ויקטוריה כשישה מיליון איש, ביוון סגרו את אתונה. בגלל היתרון של החיסונים שלנו שהבאנו לארץ אנחנו לא צריכים ללכת למקומות האלה.

תכנית היציאה האחראית מהקורונה שאני מביא כאן היום, יחד עם שר הבריאות ומומחי משרד הבריאות מורכבת משלושה חלקים: ראשית, שמירה הדוקה על גבולות המדינה, בים, באוויר וביבשה. יתכן שנידרש גם להתאמות מסוימות דווקא בתחום האוויר, שרת התחבורה תפרט בנושא.

שנית, פתיחה הדרגתית של הכלכלה באמצעות דרכון ירוק. אנחנו נפתח את המשק בשני שלבים: שלב ראשון, החל מהשבוע הבא. בשלב השני, כשבועיים לאחר מכן, אנחנו נאפשר הטבות למחוסנים כך שיוכלו להיכנס לבתי מלון, למוזיאונים, למופעי תרבות, מסעדות, בריכות, לקניונים, למשחקי כדורגל וכדורסל, טיסות לחו"ל ועוד. עם הדרכון הירוק חוזרים לחיים.

שלישית, מבצע לאומי לחיסון גילאי ה-50 פלוס שעדיין לא התחסנו. אני מזכיר לכם את הנתון הדרמטי ביותר, 97% מהמתים ו-93% מהחולים קשה נמצאים בקבוצה זו. לצערנו, שרי הבריאות והפנים בישרו לי הבוקר, שלאחר בדיקה חוזרת בנתונים התברר שמספר אלה שלא התחסנו מגילאי 50+ הוא לא 350 אלף איש כפי שחשבנו, אלא 570 אלף. זה עדיין מספר גדול מאוד וצריך לחסן אותם מייד.

לכן אנחנו נביא לממשלה חקיקת בזק שתאפשר לשלטון המקומי לקבל את הנתונים על אלה שלא התחסנו ובכך לעודד אותם להתחסן ולהציל חיים. אני קורא גם לצעירים מביניכם לעודד את ההורים, הסבים והסבתות שלכם ללכת להתחסן. אתם יכולים להציל רבים מהם ממחלה קשה או חלילה ממוות. לכו גם להתחסן בעצמכם.

התכנית הזו של שלושת השלבים, שמירה על הגבולות, פתיחת המדינה בהדרגה בדרכון ירוק וחיסון מואץ של בני ה-50 ומעלה תביא לכך ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה.

השבוע אנחנו נגיע לארבעה מיליון מתחסנים וזהו מספר אדיר. אנחנו צריכים להגיע מהר מאוד לחמישה מיליון מתחסנים ובכך אנחנו מנצחים סופית את המוטציה.

האלטרנטיבה שלנו היא סגרים חוזרים ונשנים כפי שקורה בחו"ל, אבל בזכות החיסונים שהבאנו, בזכות תכנית היציאה שאנחנו מביאים כאן היום, נחזור לחבק את סבא וסבתא וגם תוך חודש נחזור לכמעט שגרה מלאה במדינת ישראל. בואו נחזור יחד לחיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *