נתניהו: "הגעתי לצ'אד. הפלסטינים מתעצבנים? שיתעצבנו!"

נתניהו נחת הבוקר בצ'אד, המדינה המוסלמית הגובלת בלוב וסודן. במסגרת הביקור צפוי נתניהו להיפגש עם נשיא צ'אד, ולהכריז על חידוש יחסים בין המדינות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר (ראשון) בצ'אד שבאפריקה לביקור בן 24 שעות. במסגרת הביקור צפוי ראש הממשלה לפגוש את נשיא צ'אד, אידריס דבי, שביקר לפני חודשיים בישראל.

עוד צפוי נתניהו להכריז על חידוש היחסים בין שתי המדינות. עם המראתו לצ'אד אמר כי "הביקור מטריד ואפילו מעלה זעם אצל איראן והפלסטינים. הם ניסו למנוע זאת הם לא הצליחו". על החקירות הגיב: "אני הולך לשם ואשיב לכם מצ'אד".

נתניהו כתב הבוקר בפייסבוק: "המראתי הלילה לצ׳אד, מדינה מוסלמית ענקית שגובלת בלוב ובסודן. זה חלק מהמהפכה שאנחנו עושים בעולם הערבי והמוסלמי.

"זאת פריצת דרך היסטורית וחשובה שמעצבנת מאוד את איראן ואת הפלסטינים. שיתעצבנו. אני אמשיך להביא את יחסי החוץ של ישראל לשיאים חדשים".

במסגרת הביקור יבקר נתניהו בארמון הנשיאות בצ'אד ויפגש עם הנשיא. בשעה 13:00 צפויות להתקיים הצהרות לתקשורת.

הביקור צפוי לכלול קידום עסקאות ביטחוניות ומיזמים כלכליים. "צ'אד היא מדינה חשובה באפריקה וחשובה לישראל", אמר נתניהו לנשיא צ'אד בעת ביקורו בישראל. "אני חושב שאתה מזהה שינוי שמתרחש. מקודם דנו במשרדי בשינויים שמתרחשים בעולם הערבי ביחס לישראל. זה התגשם בביקורי בעומאן ובפגישה עם הסולטאן קאבוס, ויהיו ביקורים כאלה במדינות ערביות בקרוב מאד. אתה כמנהיג של מדינה אפריקנית חשובה שמרבית אוכלוסייתה מוסלמית, הגיע לישראל, זו עדות למה שיקרה עם מדינות נוספות".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *