נתניהו: "הכל הצגה, ליברמן מתואם עם הערבים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה להצהרתו של ליברמן ותקף את יו"ר ישראל ביתנו בעקבות האולטימטום שהציב אמש: "נראה שמדובר בהצגה. אני מקווה שזה לא כך, אבל נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה להצהרתו של ליברמן ותקף את יו"ר ישראל ביתנו בעקבות האולטימטום שהציב אמש: "נראה שמדובר בהצגה. אני מקווה שזה לא כך, אבל נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן".

‏ליברמן מסר בתגובה כי "הבוקר בסביבות השעה 9:00 פניתי ללשכתם של ראש הממשלה נתניהו וח״כ בני גנץ לתיאום פגישות בהקדם האפשרי.."

בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לפלונטר הפוליטי ואמר: "לפני חודש וחצי אמר אביגדור ליברמן: ״הרשימה המשותפת היא גיס חמישי המנסה להרוס אותנו מבפנים. המקום שלהם הוא בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל. הרשימה המשותפת הם בפירוש אויב. איפה שהם יהיו – אנחנו נהיה בצד השני. ישראל ביתנו לא תסכים לשתף פעולה עם איימן עודה והרשימה המשותפת בשום צורה״. זה היה לפני שישה שבועות. "

נתניהו המשיך וסיפר על מעללי ליברמן, "לפני עשרה ימים, בראיון לרדיו, ליברמן חזר פחות או יותר על אותם דברים: ״ברור שהרשימה המשותפת זה גיס חמישי״.

עכשיו תראו מה קרה רק כמה ימים לאחר ההצהרה הזאת.

נתניהו המשיך וסיפר על התפנית הדרמטית שתוביל כנראה להקמת ממשלת מיעוט, "במוסף הארץ של השבת האחרונה מתועדת שיחה מוקלטת בין כתב הארץ ניר גונטז׳ לחבר הכנסת אוסמה סעדי של הרשימה המשותפת. במהלך השיחה, ח״כ סעדי ביקש להפסיק את השיחה כי ״הגיע אלינו חבר כנסת מישראל ביתנו״. כעבור שעה מתחדשת השיחה והעיתונאי שואל: ״מי זה חבר הכנסת מישראל ביתנו שהגיע אליכם?״. וח״כ סעדי עונה: ״אלי אבידר״.

"נראה", העריך נתניהו, "ככה אני חייב להגיד, שמדובר כאן בהצגה. אני מקווה שזה לא כך. נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן. ולכן האולטימטום שהוא מציג לשני הצדדים כביכול, הוא אולטימטום לליכוד בלבד ולא לכחול לבן.

לליכוד הוא אומר בצורה ברורה: ״לא אתן לכם להקים ממשלה צרה שתקום בתמיכה של ש״ס, יהדות התורה וימינה. ואם תנסו להקים אותה – אצביע נגדכם״.

אבל לכחול לבן הוא לא אומר דבר דומה. הוא לא אומר להם שלא יתן להקים ממשלה צרה שתקום בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת עם איימן עודה ואחמד טיבי. הוא לא אומר להם שאם הם ינסו להקים אותה הוא יצביע נגדם.

לנו הוא אומר – פרקו את בלוק הימין. להם הוא לא אומר – פרקו את הבלוק עם הרשימה המשותפת.

"לכן" המשיך נתניהו,"לפי מה שנראה ברגע זה, ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתקום בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי ותהיה תלויה בהם בכל יום ובכל דבר.

לסיום אמר נתניהו,"אני מבקש שתחשבו איך תוכל לתפקד ממשלה שתשב בחדר הזה, כשהמפתח לחדר נמצא בידי אחמד טיבי ואיימן עודה. הרי ליברמן בעצמו אמר שלשיטתו הם גיס חמישי ושמקומם אפילו לא בכנסת ישראל. לאנשים הללו הוא רוצה למסור את מפתחות הממשלה?

נתניהו המשיך והצהיר כי הוא מוכן להיפגש עם ליברמן, "אני וודאי מוכן להיפגש עם אביגדור ליברמן השבוע. אני עדיין מצפה לשמוע ממנו התחייבות ברורה שהוא יתנגד לממשלה שתקום בקולותיהם של טיבי ועודה ותהיה תלויה בהם. אני מסכים עם ליברמן שאין צורך אמיתי לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות. אפשר וצריך להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, כפי שהציע הנשיא. עוד לא מאוחר לעשות זאת.".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *