נתניהו: "התחלנו לשרטט את המפות עם האמריקנים"

נתניהו גילה בכנס פעילי הליכוד כי "אנחנו בעיצומו הליך המיפוי של השטח שעל פי תוכנית טראמפ יהיה חלק ממדינת ישראל. זה 800 קילומטר של גבול הרבה שטח". עוד התחייב כי רק אם ישראל תוביל את המהלך, "הנשיא טראמפ יילך על זה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב בכנס פעילי הליכוד שנערך במעלה אדומים ומסר "הצהרה חשובה במיוחד" בנוגע למפות הסיפוח של "תוכנית המאה" שהציג נשיא ארה"ב טראמפ. "האויבים שלנו מנסים להוציא אותנו מהמולדת "ב-14 במאי 48 הכריז דוד בן גוריון על ישראל. אחרי דורות של גלות – הכרזנו על הקמת ישראל. אבל ההכרזה הזו לא כללה את המקום הזה ולא כללה את המולדת שלנו ביהודה ושומרון, את העיר העתיקה בי-ם ואפילו לא את חומות י-ם"

נתניהו גילה כי "אנחנו בעיצומו הליך המיפוי של השטח שעל פי תוכנית טראמפ יהיה חלק ממדינת ישראל. זה 800 קילומטר של גבול הרבה שטח". עוד התחייב כי רק אם ישראל תוביל את המהלך, "הנשיא טראמפ יילך על זה".

נתניהו סיפר סיפור שאירע לפני כמה שנים בארה"ב : "אחרי לווית שמעון פרס ז"ל, אישיות אמריקנית בכירה מאד העבירה לי מסר- 'אם אתה רוצה הלוויה מכובדת כזאת, כדאי שתתחיל לוותר'.

נתניהו השיב: 'אני לא דואג ללוויה שלי – אני דואג למנוע את הלוויה של המדינה שלי'" אמר נתניהו בפתאוס וזכה לתשואות.

נתניהו חזר ואמר כי "אם לא היינו מנצחים – צריך להבין מה היה קורה. לא היינו לא בהרי יהודה, לא בבקעת הירדן, לא בין צוקי השומרון. מי שהיה שם זה קנאי האסלאם, שהיו שולטים על גוש דן, נתב"ג, המדינה כולה. בלי יו"ש – עצם הקיום שלנו היה בסכנה".

נתניהו שב והצהיר כי: "בלי מולדת אין לנו עתיד. זאת הזהות שלנו וזאת המורשת שלנו. לכן האויבים שלנו מנסים לעקור אותנו, להוציא אותנו מלב המולדת שלנו. אנחנו כאן ונישאר כאן לנצח"

לאחר מכן תקף נתניהו בחריפות את ראש הממשלה לשעבר: "אהוד אולמרט היה מוכן למסור לפלסטינים את הכותל. אותו אולמרט התכוון ללכת בימים אלה לאבו מאזן שילכו ביחד נגד התוכנית של טראמפ”. עוד נתן עצה לגנץ: "אני אומר לבני דבר פשוט מאוד – תתנתק באולמרט, תגנה אותו חד משמעית. מנהיג לא מדבר ככה, ככה מדבר מי שלא יכול להרכיב ממשלה בלי אחמד טיבי. ולכן הוא קשר באולמרט שקשור בטיבי שקשור באבו מאזן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *