נתניהו התנצל בפני חיות: "דבריו של אמסלם לא מקובלים עלי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם נשיאת העליון גברת חיות אחרי המכתב ששיגרה לאמסלם, ואמר לה שהדברים שאמר על גזענות אינם מקובלים עליו

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם נשיאת העליון גברת חיות אחרי המכתב ששיגרה לאמסלם, ואמר לה שהדברים שאמר על גזענות אינם מקובלים עליו.

נתניהו הבהיר לנשיאה כי הדברים של אמסלם נאמרו שלא בידיעתו, ואינם משקפים את עמדתו. "בדמוקרטיה אין שום גורם שהוא חסין מפני ביקורת, אבל הביקורת חייבת להיות עניינית, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם", אמר נתניהו בתגובה לדבריו של אמסלם. "הניסיון הציני של בעלי עניין לייחס לי את דבריו של ח"כ אמסלם ולעשות משקר הון פוליטי הוא מגוחך, בפרט על רקע קריאתי להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתמנה הנשיאה חיות, כדי לבדוק את פרשת הריגול החמורה של המשטרה נגד אזרחי ישראל".

חיות שיגרה מכתב לחבר הכנסת מאסלם שבו ביקרה ותקפה את אמסלם בעקבות דבריו במליאת הכנסת אמש כי חיות היא גזענית. "אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך".

"אל תחשבי שאנחנו אהבלים", אמר אמסלם, "במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו".

במכתב ששלחה נשיאת העליון לאמסלם כתבה: "שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים ולא בפעם הראשונה. רציתי לומר לך דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים".

"כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *