נתניהו התקשר לגנץ: "אייצג את גוש הימין"

לאחר שקיבל את המנדט מהנשיא – יו"ר כחול לבן התקשר לנתניהו על מנת להיפגש וראש הממשלה אישר שהשניים ייפגשו בימים הקרובים. נתניהו הודיע כי ייצג את כל 55 הח"כים מגוש הימין במגעים. גנץ גם קבע פגישות עם ליברמן ועם חברי גוש המרכז-שמאל

לאחר שקיבל את המנדט מהנשיא – יו"ר כחול לבן התקשר לנתניהו על מנת להיפגש וראש הממשלה אישר שהשניים ייפגשו בימים הקרובים. נתניהו הודיע כי ייצג את כל 55 הח"כים מגוש הימין במגעים. גנץ גם קבע פגישות עם ליברמן ועם חברי גוש המרכז-שמאל.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ שוחח הערב עם 14 ראשי מפלגות בכנסת בעקבות קבלת המנדט מנשיא המדינה
גנץ אמר בתום סבב השיחות, כי "יעשה הכל על מנת לממש את המנדט שניתן לו ולהרכיב ממשלת אחדות ליברלית ורחבה, ולהימנע מבחירות מיותרות ויקרות"

במסגרת השיחות שהתקיימו, שוחח גנץ עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שביקש לחזור אליו בנוגע לתיאום פגישה והודיע לאחר מכן, כי ייפגשו בימים הקרובים.

במהלך השיחות, סוכמו פגישות עבודה נוספות שייקבעו בתקופה הקרובה בין גנץ לבין: יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר הרשימה המשותפת וחד"ש ח"כ איימן עודה, יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי ועם יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס.

גנץ שוחח גם עם יושבי ראש הימין החדש, חברי הכנסת איילת שקד ונפתלי בנט, עם יו"ר הבית היהודי, ח"כ רפי פרץ, עם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, עם יו"ר אגודת ישראל, ח"כ יעקב ליצמן, עם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ועם יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ. ראשי מפלגות אלו סירבו להיפגש בשלב זה בשל השתייכותם לבלוק הימין.

במקביל, צוותי המשא ומתן של כחול לבן שוחחו במהלך הערב עם מקביליהם בסיעת הליכוד, בסיעות ישראל ביתנו, בסיעת העבודה ובסיעת ישראל דמוקרטית, וקבעו להיפגש עימם בראשית השבוע הבא.

סמוך לשעה חצות הודיע גנץ כי שוחח עם 14 ראשי מפלגות והוסיף: "אעשה הכל על מנת לממש את המנדט שניתן ולהרכיב ממשלת אחדות ליברלית ורחבה, ולהימנע מבחירות מיותרות ויקרות".
קודם לכן התקשר גנץ לראש הממשלה: "בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו בהקמת ממשלת אחדות ליברלית רחבה", נמסר מכחול לבן בתום השיחה, "גנץ הציע לנתניהו להיפגש. נתניהו השיב שיחזור אליו בנושא". מהליכוד נמסר: "ראש הממשלה נתניהו הבהיר לגנץ שהוא מנהל את המשא ומתן בשם כל 55 חברי המחנה הלאומי. השניים ייפגשו בימים הקרובים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *