נתניהו: "חמאס עדיין לא יודע כמה הוא נפגע, עוד יגלו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן קיימו היום (שישי) מסיבת עיתונאים לרגל סיומו של מבצע "שומר החומות" בעזה.

ראש הממשלה נתניהו שיבח את אזרחיי שראל ומערכת הביטחון: "שינינו את המשוואה, מה שהיה הוא לא מה שיהיה. נגיב בעוצמה אחרת על כל גילוי של תוקפנות כלפי יישובי העוטף וכלפי כל מקום אחר בישראל".

נתניהו אמר בפתח דבריו: "אזרחי ישראל, אני מבקש להודות לכם על העמידה האיתנה ועל החוסן המרשים שגיליתם ב-11 ימי המבצע. זה אפשר לנו להשיג את יעדי המבצע בהצלחה יוצאת דופן. אני שולח תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהם, שולח חיבוק חם לכל הפצועים ואיחולים להחלמה שלמה ומהירה".

נתניהו הודה לכל חלקי מערכת הביטחון ואמר: "אני מודה לכולכם על הפעולה המשותפת להבטחת ביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה". נתניהו הוסיף ופנה לשר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ שעמדו לצדו בהצהרה: "תודה מיוחדת לכם – בני, אביב, נדב. עמדנו יחד כשלנגד עינינו דבר אחד – השבת הביטחון והשקט לאזרחי ישראל".

"הדבר היחיד שמנחה אותי בקבלת החלטות הוא הבטחת ביטחונה של מדינת ישראל והשמירה על חיי אזרחיה וחייליה", אמר נתניהו. "כשיצאנו יחד למבצע הגדרתי את היעד המרכזי שלו – להנחית מכה קשה על ארגוני הטרור, לפגוע ביכולותיהם ולהשיב את השקט תוך ביסוס ההרתעה. כך בדיוק עשינו. לא הכל ידוע עדיין לציבור, אגב לא הכל ידוע עדיין לחמאס, אבל מכלול ההישגים שלנו ייחשף במהלך הזמן. בשלב הזה לפחות אני יכול לומר שעשינו דברים נועזים וחדשניים, וזאת מבלי להיגרר להרפתקאות מיותרות".

"אם היה צורך להיכנס קרקעית היינו עושים זאת", גילה נתניהו. "אבל חשבתי שהפעם אל מול התכלית שקבענו – נוכל להשיג תוצאות טובות יותר בדרכים בטוחות יותר. תמיד קיימת ביקורת מצד זה או אחר, אבל רוב אזרחי ישראל רואים שפעלנו בנחישות ותבונה, ואני אוסיף באחריות עילאית. השליחות שלי היא גם לשמור על האימהות, על הבנים, על החיילים שלנו, למנוע מחיר מיותר בחיי אדם. ולכן גרמנו נזק מירבי לחמאס במינימום נפגעים לישראל, וכמובן שאנחנו דואבים על כל אובדן של חיי אדם. בתחילת המבצע אמרתי שחמאס יספוג מכות שלא חלם עליהם – וזה מה שקרה".

נתניהו התייחס לחיסול המטרו ואמר: "תקפנו את המנהרות ההגנתיות של חמאס. השמדנו חלק ניכר מ"המטרו", אותה עיר תת קרקרעית מתחת לרצועת עזה, שבה חמאס חשב שהם יסתתרו ויוכלו לנהל את המלחמה באין מפריע. במשך שנים הכנו תוכנית קפדנית לפגיעה מירבית במטרו – גם בזה חמאס השקיע הון עתק ושנים של עבודה, וזה ירד לטמיון. חמאס לא יכול להתחבא יותר. זה הישג עצום למדינת ישראל".

"שינינו את המשוואה", טען נתניהו. "לא רק לימי המבצע ותוך כדי המבצע – אלא גם להמשך. אם החמאס חושב שנסבול טפטוף של רקטות הוא טועה – נגיב בעוצמה אחרת על כל גילוי של תוקפנות כלפי יישובי העוטף וכל מקום אחר בישראל. מה שהיה הוא לא מה שיהיה".

נתניהו: "תמיד יש ביקורת בכלי התקשורת הבינלאומיים, אבל הפעם קיבלנו תמיכה בינלאומית אדירה מעשרות מדינות שהתייצבו מאחורינו. אני רוצה להודות לידידי, הנשיא ביידן. שוחננו 6 פעמים בימים האחרונים, שיחות חמות וידידותיות, והוא חזר בצורה ברורה וחד משמעית על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה"ב בזכות ההגנה העצמית של ישראל. אמרתי לו שנעצור את הלחימה כשנגשים את יעדי הלחימה. הנשיא הבין זאת וכך עשינו".

"אשקלון ספגה אלף טילים. אשקלון והיישובים שסביב לה זקוקים לעוד מיגון ולהטבות כלכליות – והם יקבלו אותן", הוסיף נתניהו. "במקביל למבצע היינו צריכים להתמודד עם חזית נוספת, של התפרעויות ואלימות בתוך הארץ. ההנחיה שלי הייתה לגדוע את האלימות ביד קשה. עצרנו 1,300 איש ונמצה את הדין עם העבריינים והמסיתים. כל מי שירים ידו נגד אזרחים שלווים, יצית בתי כנסת או יבזוז חנויות – ישלם על כך מחיר כבד. אני חוזר ודורש מההנהגה הערבית לגנות בפה מלא את הפרעות ביהודים. יש כמה מנהיגים שעשו זאת".

"לא מדובר בכל הציבור הערבי", ציין. "אבל מדובר במיעוט משמעותי שצריך להוקיע אותו. אף אחד לא ייקח את החוק לידיים – לא ערבים ולא יהודים. אנחנו מדינת חוק. במקביל נפעל להחזרת דו הקיום והחיים המשותפים כדי שכל אזרחי ישראל ישתתפו בסיפור ההצלחה הכביר של המדינה שלנו".

שר הביטחון בני גנץ הודה לראש הממשלה נתניהו. ואמר: "תודה על שיתוף הפעולה הביטחוני לאורך כל הימים האחרונים. אני חושב שנעשתה עבודה טובה בצמרת הביטחונית של מדינת ישראל וכך ראוי. ראוי שכל אזרחית ואזרח יידעו שבעת חירום אפשר וצריך לשתף פעולה". גנץ הוסיף ואמר: "אזרחי ישראל, תם ולא נשלם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *