נתניהו: לא נאפשר התבססות צבאית איראנית בסוריה

ראש הממשלה התייחס בישיבת הממשלה השבוע לפגישות המדיניות שקיים ודרש ממדינות אירופה להילחם באנטישמיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר בישיבת הממשלה הבוקר (א') על הפגישה המדינית שקיים במוסקבה בשבוע שעבר.

"נפגשתי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. כפי שהבטחתי, מוקד הדיונים בינינו היה הנושא האיראני. אני הבהרתי בצורה חד משמעית שישראל לא תאפשר את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, והבהרתי חד משמעית שאנחנו נמשיך לפעול צבאית נגדה".

"סיכמנו על המשך מנגנון התיאום הביטחוני בין צבא רוסיה לצה״ל. הנשיא פוטין ואני הסכמנו גם על יעד משותף – הוצאת הכוחות הזרים מסוריה שהגיעו אליה לאחר פרוץ מלחמת האזרחים. סיכמנו להקים צוות משותף שיפעל לקדם את המטרה הזאת, יחד עם גורמים אחרים", הוסיף נתניהו.

הוא ציין כי הזמין את נשיא רוסיה להיות אורחו בישראל. "הזמנתי את הנשיא פוטין להיות אורח הכבוד בטקס חנוכת האנדרטה לזכר נופלי המצור על לנינגרד – והוא נענה להזמנתי מיד. זה לא דבר של מה בכך שיש לנו קשרים כל כך עוצמתיים וכל כך קרובים וטובים עם מנהיגי המעצמות בעולם. הקשרים האלה משרתים את ביטחון ישראל".

נתניהו קרא גם למדינות אירופה ללכת בעקבות בריטניה ולהוציא מחוץ לחוק את ארגון הטרור חיזבאללה. "בשבוע שעבר קרה עוד דבר חשוב מאוד מבחינה מדינית וביטחונית וזו ההחלטה של בריטניה להוציא את חיזבאללה אל מחוץ לחוק, ולהגדיר את כל חלקי חיזבאללה כארגון טרור".

"זו החלטה חשובה משום שחיזבאללה הוא מחולל טרור בפני עצמו, והוא גם זרוע הטרור המרכזית של איראן. אני קורא למדינות אחרות באירופה, קודם כל באירופה אבל גם בעולם, להצטרף למהלך החשוב הזה של בריטניה", אמר נתניהו.

הוא דיבר גם על התגברות האנטישמיות. "בימים האחרונים קרתה עוד תקרית אנטישמית מזעזעת, שוב בשטרסבורג – הושחתה אנדרטה של בית כנסת שהוצת בשואה על ידי הנאצים. אני מגנה בתוקף כל גילוי של אנטישמיות, ואני קורא לכל מנהיגי המדינות הנאורות להצטרף בהוקעתה של האנטישמיות בצורה שיטתית ורצופה. הדרך הראשונה להילחם באנטישמיות היא להוקיע אותה ולגנות אותה. אני מברך על כך שמדינות נוספות מצטרפות להגדרת האנטישמיות שכוללת גם את הגדרת האנטי-ציונות. אנטי-ציונית היא הביטוי האחרון והמעודכן ביותר של האנטישמיות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *