נתניהו להראל סגל: "הציבור מבין שבנט הלך שמאלה"

רה"מ התייחס לתוצאות הסקרים, לפיהם הוא מגרד את 61 המנדטים הדרושים להקמת הקואליציה, ולשמועות על עריקים משורות הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה הבוקר לשיחה אצל אראל סג"ל ב-103fm. רה"מ התייחס לתוצאות הסקרים, לפיהם הוא מגרד את 61 המנדטים הדרושים להקמת הקואליציה, ולשמועות על עריקים משורות הליכוד. כמו כן, הוא התייחס להמשך המאבק בנגיף קורונה, ולא שלל אפשרות של מסירת עודפי החיסונים.

ראש הממשלה התייחס למצבה של הליכוד בסקרים שממשיכה במגמת ההתחזקות, ולאפשרות שיצליח להקים ממשלת 'ימין על מלא' כרצונו: "יש לנו הזדמנות חד פעמית להקים ממשלת ימין חזקה ויציבה, עם ליכוד גדול בהנהגתי. האלטרנטיבה זו ממשלה כושלת של רוטציות, של לפיד, בנט, וגדעון, ואולי גם ליברמן ירצה".

באשר לטענות כי יש עריקים במפלגתו, הבהיר: "מצביעים עוברים אלינו כי הם לא רוצים ממשלת שמאל בראשות לפיד, יחד עם מרצ שתומכת באופן שערורייתי בהחלטה של בית הדין הבינלאומי להעמיד את חיילי צה"ל לפשעי מלחמה. איתם הם אומרים נעשה ממשלה? עם מספר 7 בעבודה שתהיה חלק מהקואליציה המוזרה של לפיד וטייסי המשנה שלו? שמסרבת לקום בצפירה? בשום אופן. הציבור מבין שסער ובנט שגדעון ובנט יחזרו ללפיד בברית אחים, זה קרה פעם שבנט המליך את לפיד כשר האוצר, לצערי, שר האוצר הכושל בתולדות המדינה", והוסיף: "אני אומר באופן לא רשמי, יש גישושים של חברי כנסת לחזור אלינו".

יש דיבור עם אנשים ממפלגות אחרות שיחברו לליכוד אחרי הבחירות?
"התשובה היא כן. אני מתכוון גם למפלגות, לא תאמין, שהן לא מנסות לזהות עצמן כימניות".

מנגד, ראש הממשלה נתניהו שלל בכל תוקף את הטענות כי הוא מתכנן להקים ממשלה בקולות רע"מ ומנסור עבאס, והבהיר: "אני לא אעשה את זה. לפיד וחבריו שבונים את הקואליציה הזאת לא יכולים אלא איתם. כשאני פונה לבנט ואומר לו תגיד שתקום ממשלה בלי רוטציה ובלי לפיד הוא לא מוכן לתת את ההתחייבות הזאת כי הוא באמת מתכנן. אנחנו מול הזדמנות היסטורית להקים ממשלה שתגשים את החלומות שלנו, תדאג לכל אזרחי ישראל. ממשלת ימין יציבה שהולכת בדרך שלנו, בדרך שלי והליכוד, בלי רוטציה ובלי לפיד. אנשים מבינים שאני דואג לכולם".

הוא התייחס למצבה הכלכלי של ישראל, ולדיווחים המגיעים מבכירים במשרד האוצר באשר לגירעון הגדול בו נתונה ישראל: "אני מכיר הרבה דברים יש אנשים טובים במשרד האוצר ויש אנשים פוליטיים שמדליפים באופן אנונימי. כנאי נכנסתי לשם לא הפקידים ניהלו אותי אני ניהלתי את הפקידים, הפכתי את ישראל לכלכלת שוק חופשי עם עשרות רפורמות. הפכתי את כלכלת ישראל לאחת הכלכלות המובילות בעולם, לי יש את הקבלות. כן נתנו חל"ת וטוב עשינו, כי הצלנו מאות אלפי ישראלים מפת לחם".

על פי דיווחים שונים ראש הממשלה עתיד לטוס בימים הקרובים למדינה נוספת במטרה לחתום על הסכם שלום, נתניהו צינן מעט את ההתלהבות ואמר: "אני לא רוצה להתחייב, אבל בשבועות הקרובים תהיה לנו עוד נסיעה ועוד התפתחות. יש 4 מדינות עכשיו שעומדות בתור, זו אחת המשימות שאני מתכוון להשלים – עוד 4 הסכמי שלום היסטוריים שמחסלים במידה רבה את הסכסוך הישראלי הערבי".

ישראל מחזיקה במאות אלפי חיסונים, שעלולים לפוג תוקפם בקרוב. ראש הממשלה ביקש על פי הדיווחים להעביר את העודפים למדינות אחרות, אך הייעוץ המשפטי אסר על כך. נתניהו תהה: "מה רע שהבאתי עודפים, מה הייתי צריך לעשות, להיות בחוסרים? הניהול שלי הוא ניהול חזק – כמה שיותר חיסונים, לכמה שיותר אזרחים, זה מה שהפך אותנו לאלופי העולם. כל ה־'נה נה נה נה', על מה הם בוכים? עם כל הכבוד לכל הצייצנים וכל הפרשנים, אנחנו עשינו את הדבר הנכון לגבי לחיסונים".

רה"מ הגיב להתבטאות של יו"ר כחול לבן אתמול ב'שבע-תשע' שקרא להתנהלותו של ראש הממשלה 'זבל' וחזר בו. "זה לא שווה התייחסות, במידה רבה מועמד לא רלוונטי. הוא דובר הממלכתיות? עיינה ממלכתיות?". לסיום, התחייב כי לא יוטל סגר נוסף בישראל, והסביר: "הסגרים הוטלו בישראל בגלל החשש שיהיה עומס של חולים קשים בבתי החולים. החולים הקשים, כמעט כולם, מגיעים מגילאי 50 ומעלה ואנחנו חיסנו יותר מ-90 אחוז מהם, לכן לא יהיה סגר נוסף. זה ההבדל ביני לבין לפיד, אני צופה קדימה והוא דיבר על 5 חיסונים. הולך להיות כאן סדר מאוד שמח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *