נתניהו לח"כים החרדים: "מביע שאט נפש מהתנהגות השוטרים"

חברי יהדות התורה: “הטלת סגר על ריכוזי אוכלוסייה חרדיים היא בריחה מאחריות. מדובר בהתנהלות שפוגעת בציבור ואינה יעילה במאבק בנגיף הקורונה. דרישתנו לפעול בשקיפות, בשיוויוניות ולהסרת הסגרים המגזריים"

 

נציגי סיעת ‘יהדות התורה’ קיימו הבוקר (ב) ישיבה מיוחדת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

חברי יהדות התורה: “הטלת סגר על ריכוזי אוכלוסייה חרדיים היא בריחה מאחריות. מדובר בהתנהלות שפוגעת בציבור ואינה יעילה במאבק בנגיף הקורונה. דרישתנו לפעול בשקיפות, בשיוויוניות ולהסרת הסגרים המגזריים"

בפגישה הביעו כל חברי יהדות התורה מורת רוחם נוכח הסבל המתמשך של בני הציבור החרדי בתקופת הקורונה, ובייחוד בגין הטלת סגר על ערים ושכונות חרדיות באופן שפוגע בתושבים. חברי הסיעה הסבירו לראש הממשלה והשרים כי ההתמודדות הקשה של התושבים הנצורים אינה מוצדקת, אינה מידתית, נגועה באפלייה בררנית ופוגעת באמון הציבור במערכת.

חברי הסיעה אף הביעו שאט נפש וגינו נחרצות את ההתנהגות האלימה של חלק מהשוטרים כלפי החרדים כפי שתועדו ופורסמו ברבים.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי הציבור החרדי קרוב לליבו וכי אינו יאפשר המשך התנהלות שפוגעת בציבור החרדי. "באחריותי לייצר שיח עם הציבור החרדי ולהעמיק את שיתוף הפעולה הקיים עם נציגיו בשותפות מלאה ובמחויבות כלפי הציבור החרדי”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הסביר כי יש הבנה לקשיים של הציבור בעת סגר וכי הוא מקבל את הטענות בדבר צורך בשקיפות ובשיתוף ראשי הרשויות. “נפעל לתקן זאת להבא” אמר.

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה הביע תמיכה בטענות על אלימות מיותרת מצד חלק מהשוטרים ואמר כי זו דרך שאינה מקובלת עליו ועל המשטרה. הוריתי לפעול מיידית נגד כל גילוי אלימות ולא נאפשר אכיפה מפלה כלפי האוכלוסייה החרדית. השר אוחנה הודיע כי השוטר שתועד סוטר בפניו של מפגין חרדי הורחק משירותו מיד עם בירור המקרה לעומקו.

ראש הממשלה נתניהו גינה את התנהגות השוטרים שתועדו מכים חרדים בהפגנות ואמר כי הוא מצפה לאפס סובלנות במקרי אלימות בריונית כלפי מפגינים . נתניהו ציין כי נתן הוראה ששוטרים שינהגו שלא כחוק יתנו את הדין על כך באופן מיידי. יחד עם זאת קרא רה"מ לשמור על החוק ולגלות אחריות ציבורית בעת הפגנה.

לסיכום הורה ראש הממשלה לשרים על הקמת חמ"ל משותף לניהול נכון של מתווה קביעה להטלת סגר בעתיד על ריכוזי אוכלוסיה חרדית, תוך שיתוף נציגי הציבור מיהדות התורה ושס והרשויות, זאת בכדי לעשות הכל למנוע את הצורך בסגר, ולא אחרי ההחלטה.

עוד הודיע רה”מ נתניהו כי בסיכום עם שר האוצר ישראל כץ הנחה לפעול להכללת העסקים שנפגעו מהסגר הנוכחי בערים החרדיות במתווה הפיצויים עליו הוחלט בממשלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *