נתניהו :"מצבה של ישראל בתחום הדיור הוא לא פשוט"

"לישראל יש שטח קטן ואוכלוסייה שהולכת וגדלה יותר מהר כמעט מכל מדינות העולם"

מדברי ראש הממשלה :"מצבה של ישראל בתחום הדיור הוא לא פשוט, משום שאנחנו אחת המדינות הקטנות בעולם, אבל עם אוכלוסייה שגדלה יותר מהר כמעט מכל אוכלוסייה אחרת בעולם. יותר מכל אוכלוסייה אחרת בעולם המערבי וכמעט יותר מכל אוכלוסייה אחרת בעולם הערבי.

זה נכון לגבי קצב הילודה המבורך במדינת ישראל של הציבור היהודי והציבור הערבי. מי שחושב שקצב הילודה של הציבור היהודי הוא נמוך, יידע שבשנה שעברה הוא עבר את קצב הילודה של הציבור הערבי בישראל. לישראל יש שטח קטן ואוכלוסייה שהולכת וגדלה יותר מהר כמעט מכל מדינות העולם. לכן, התוצאה הכמעט אוטומטית, היא שמחיר הדיור יעלה ויעלה כי השטח מוגבל, והאזורים המועדפים מוגבלים, וזה בדיוק מה שקרה לנו במשך כעשור.

כששר האוצר כחלון נכנס לתפקידו לפני כמעט חמש שנים, הוא ביקש לקחת את הנושא תחת הנהגתו, וקבענו שורה של כלים שיעמדו לרשותו כדי לבצע את מה שנתפס אז כבלתי ניתן להשגה – להפסיק את העלייה במחירי הדיור. והדבר הזה תמיד בוטל והוגחך ותמיד הכחישו והעלימו, היום אני מבקש לפני הסקירה הנרחבת והמפורטת שלך, שר האוצר, להציג את התוצאה.

(הצגת שקף) מה שקרה כאן זהו הישג אדיר לממשלה שלנו, לך השר, לצוות שעבד איתך. התיישרות. הייתה עלייה תלולה מאוד של מחירי הדיור, ולפני כשלוש שנים התיישרות שגם אם התקשורת מנסה היא לא תוכל להתעלם מזה. זה הישג אדיר של הממשלה ושלך, ואני מברך אותך.״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *